måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

7-Eleven lanserar ny design – här är nya kaffemuggarna

Publicerad: 17 januari 2023, 12:27

Bild 1/2  

Foto: 7 Eleven

7-Eleven designar om allt sitt förbrukningsmaterial som nu får en ny kostym. Förändringen ska skapa en intressantare varumärkesupplevelse.

Ämnen i artikeln:

7-ElevenKampanjVarumärkeDesignNyheter

JW

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@resume.se


För två år sedan gick Pressbyrån valde bolaget en ny designbyrå. Super Tuesday fick uppdraget att arbeta fram ett nytt förpackningskoncept för bolagets omfattande förbrukningsmaterial. 

LÄS OCKSÅ: Pressbyrån gör designmässigt omtag - siktar på människor i rörelse 

Nu när 7-Eleven gör samma resa går också uppdraget till Super Tuesday som nu presenterar utfallet.

– Vår uppgift var att lansera en ny design som skapar ett mer modernt uttryck för 7-Elevens förbrukningsmaterial. Tillsammans med kunden så landade vi i ett spår som kändes rent och avskalat, där vi utnyttjade de starka beståndsdelar som nästan alla människor känner igen idag, säger Yashar Niknam, Creative Director på Super Tuesday.

I ett pressmeddelande skriver byrån att man med den nya designen ”vill man också fånga möjligheten att skapa en dynamisk värld utanför butik, det vill säga bärarna skulle vara tydligt brandade men ska även fungera utan stöd av butik och övrig kommunikation”.

– Hela 7-Eleven, butikerna, kommunikationen och inte minst vad vi säljer genomgår stora förändringar. I takt med detta har vi den i nya designen hittat ett uttryck som verkligen representerar vilka vi vill vara framåt, säger Lennart Schultz, Head of Marketing, Reitan Convenience Sweden

LÄS OCKSÅ: Är anti-design ett rop på hjälp i kriget om uppmärksamhet?

Arbetsgrupp:

Team Super Tuesday:

Client Director - Simon Kamras

Client Manager - Ebba Vålvik

Creative Director - Yashar Niknam

Designer - Andreas Bengtsson

Reitan Convenience Sweden AB:

Marknadsteamet - 7-Eleven

Charlotte Svanström, Linn Ahlén och Lennart Schultz

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev