Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

7-Eleven och Åkestam Holst gör långsam reklam för de som snabbspolar podcasts

Publicerad: 4 oktober 2021, 09:02

En fjärdedel av alla poddlyssnare lyssnar i ökad hastighet, enligt en amerikansk studie. Det har Åkestam Holst utgått ifrån när de utvecklat en extra långsam reklamspot för 7-Eleven.


Ämnen i artikeln:

7-ElevenÅkestam Holst

För den som lyssnar på podcast i standardtempo är reklamen otroligt långsam. Men om lyssnaren har skruvat upp till x2-hastighet går den i perfekt tempo.

– Att allt fler lyssnar på poddar i högre hastighet kan ses som en positiv utveckling för annonsörer, då snabblyssnarna är mindre benägna att spola förbi reklam. Men i all hast finns en stor risk att mottagaren missar budskapet, säger Charlotte Svanström, kampanjansvarig för 7-Eleven, i ett pressmeddelande.

I dag är det kanelbullens dag, och i samband med det erbjuder 7-Eleven sina företagskunder extra bra erbjudande i förpackningen ”Bulle-2-Business”. 

– Vår tes är att folk som jobbar på kontor har en fäbless för två saker: effektivitet och bullfika. Därför passade vi på att primärt rikta den här spotten mot just affärspoddar, där en stor del av lyssnarna snabbspelar. Här får de som lyssnar i hög hastighet en skön paus och ett fint erbjudande, säger Frida Norén, strateg på Åkestam Holst NoA. 

Nedan kan du höra reklamen i normal (långsam) hastighet och snabbspolad.

Arbetsgrupp

Uppdragivare:

Reitan Convenience

 

Reklambyrå:

Åkestam Holst NoA

 

Ljudproduktion/inspelning/regi:

Flickorna Larsson

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

7-ElevenÅkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.