Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

90-talsnostalgin flödar när Fun light firar tre decennier

Publicerad: 10 juni 2022, 09:42

Fun light firar 30 år tillsammans med artistduon Klara & Jag.

Foto: Fun light.

Varumärket Fun light fyller 30 år och firar tillsammans med artistduon Klara & Jag. Tillsammans lanserar de en webbshop från 90-talet – både i utseende och utbud. Samtidigt släpper de en ny tolkning av 90-talsdängan ”(Du är så) Yeah Yeah Wow Wow”.


Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

Fun light, med sin välkända slogan ”den utan socker”, lanserades 1992 och firar därmed i år sitt 30-årsjubileum. För att uppmärksamma födelsedagen tar de hjälp av artistduon Klara & Jag, som består av Klara Tuva Wörmann och Johanna Frostling

90-talets populärkultur står i fokus för firandet, som inkluderar en nytolkning av Martin Svenssons hit ”(Du är så) Yeah Yeah Wow Wow”, samt en 90-talsinspirerad webbshop.

Webshopen går under namnet ”Bring back the FUN from the 90’s” och är en anspelning på varumärkets slogan ”Bring out the fun in water”. Webshopen består av ett kurerat och limiterat flöde av föremål som är typiska för 90-talet: lavalampor, flipperspel, Tamaguchis och CD-fodral. Utseendemässigt är webshopen också en blinkning till 90-talet och internets begynnelse.

– Vi älskar 90-talet, trots att vi var unga då, och det har varit en ära att tillsammans med få Fun light få göra detta. Martins originallåt gick varm under vår barndom och låtens energi går hand i hand med färgsprakande Fun light. Vi hoppas att vår låt spelas flitigt i sommar och att folket uppskattar 90-talsföremålen som vi valt ut, säger Klara Tuva Wörmann och Johanna Frostling i ett pressmeddelande. 

Tilda Munkeschöld, Brand team manager på Fun Light, kommenterar:

– Fun light fyller 30 år i Sverige och vill fira detta genom en färgsprakande hyllning till årtiondet vi kommer ifrån. Vi bjuder in hela svenska folket på en energifylld nostalgitripp tillbaka till 90-talets höjdpunkter i en nutida tappning. Detta är tillägnat de som redan har en relation till 90-talet, men även för de som inte själva upplevt det utan har funnit tycke för årtiondet genom populärkulturen.

Bakom kampanjen står Redgert Comms, med Elsa Glans som projektledare och Felicia Lagerblad som produktionsledare.

Artisduon Klara & Jag nostalgichockar i Fun lights 30-årskampanj.

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.