Kampanj
900 fjärilar i hållbart stål ska visa industrin hur materialval kan förändra världen
Publicerad: 26 maj 2023, 08:20
Det kallas fjärilseffekten. Idén om hur en liten händelse kan ha stor påverkan i världen. I reklambyrån Animals globala b2b-kampanj "900 sätt att göra skillnad" belyser Alleima hur deras mer än 900 avancerade legeringar kan skapa förändring globalt.
Kampanjen, "900 sätt att göra skillnad", innehåller individuellt designade fjärilar tillverkade av stål från Alleima. Syftet är att illustrera fjärilseffekten och visa hur världen är djupt sammanlänkad.
– Med denna kampanj vill vi lyfta fram vikten av smarta materialval på ett nytt och spännande sätt och betona den positiva påverkan våra produkter har när det gäller energieffektivitet och minskade CO2-utsläpp, säger Elja Nordlöf, kommunikationschef och medlem i koncernledningen på Alleima i ett pressmeddelande.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
– Med fjärilseffekten hittade vi en perfekt metafor för hur Alleimas produkter gör skillnad för planeten när de integreras i kundernas produkter. Det känns väldigt tillfredsställande att ha fått möjlighet att illustrera detta på ett så kreativt och intresseväckande sätt, kommenterar Paul Martinsson och August Laustsen, Kreatörer på Animal.
Alleima har en portfölj med fler än 900 avancerade legeringar tillverkade av till över 80 procent återvunnet material och med fossilfri elektricitet. Varje fjäril symboliserar en av dessa legeringar.
Kampanjen ”900 sätt att göra skillnad” lanseras globalt och kommer synas i flera digitala kanaler.