Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

A Good Company inleder samarbete med Nord DDB: ”Behöver provocera”

Publicerad: 22 februari 2022, 12:29

Nord DDB rullar ut första kampanjen för A Good Company under våren.

Foto: Pressbild

A Good Company ska stärka varumärket och positionen inom hållbara produkter. Till sin hjälp tar de nu in Nord DDB som kommunikationspartner. ”Med kreativ höjd och stark strategisk rådgivning blir de en värdefull partner”, säger Anders Ankarlid, vd på bolaget.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBKampanj

Nord DDB kniper A Good Company, produktbolaget som har som mål att vara hållbara från idé till slutprodukt, och offentliggör att de nu kommer inleda ett kommunikationssamarbete. 

LÄS OCKSÅ: Här är strategierna bakom det senaste årets mest omtalade kampanjer

–Vi startade A Good Company med idén att förflytta samhället från tanklös konsumtion till hållbara och medvetna beslut. För att göra det krävs stora förändringar och omställningar från alla - inte minst de stora spelarna som har större muskler för att ta sitt ansvar i klimatkrisen. Men för att få till en förändring på stor skala behöver vi höras och synas, ibland genom att provocera, säger Anders Ankarlid, medgrundare och vd för A Good Company.

”Mod och en tydlig vision”

Nord DDB lanserar deras första kampanj för bolaget under våren och fokusera på att uppmuntra branschen som helhet att minska sitt klimatavtryck och se över sina processer.

– Det ska bli otroligt spännande att se var vi kan ta A Good Company framåt. Med en extremt intressant produktportfölj, en hög dos av mod och en tydlig vision över hur de kan hjälpa oss alla att handla mer hållbart är det grymt kul att kroka arm ihop och göra kommunikation som överraskar, säger Jesper Andersson, Client Director på Nord DDB.

LÄS OCKSÅ: Willys lanserar ”Fula fiskar” för att minska matsvinnet  

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.