Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag26.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Abby Priest släpper koncept för Volkswagen

Publicerad: 15 September 2020, 08:16

Från Abby Priests nya kampanj för Volkswagen Transportbilar.

Foto: Press

Under kommunikationskonceptet ”Vägen framåt” ska en ny väg mejslas ut för Volkswagens Transportbilar.


Ämnen i artikeln:

Abby PriestVolkswagen Transportbilar

Snart ett år har gått sedan Volkswagen Transportbilar inledde ett nytt byråsamarbete tillsammans med Abby Priest. Därmed sattes punkt för biltillverkarens 17 år långa samarbete med reklambyrån Ruth. 

De senaste månaderna har flera kampanjer rullats ut, och nu offentliggör Volkswagen Transportbilar sitt nya kommunikationskoncept ”Vägen framåt”. Ambitionen är nu att gå från en mer traditionell produktfokuserad kommunikation, till ett mänskligare varumärke som fokuserar på användaren. 

- Med budskapet 'Vägen Framåt' så kan vi lyfta olika ämnen som engagerar oss i allt från innovation och ekonomi till hållbarhet. Tillsammans med Abby Priest har vi tagit fram en flexibel, framåtlutad samt hållbar strategi där vi kan jacka i olika koncept för olika målgrupper. Begreppet ”Vägen Framåt” kan alltså vara många olika saker men framför allt är det en tonträff värdig en marknadsledare, säger Maria Johnsson, Produkt- och marknadschef på Volkswagen Transportbilar, i ett pressmeddelande. 

I samband med detta släpps nu en reklamfilm under parollen. Tidigare i år släpptes kampanjen ”Hotel California” där husbilar förvandlades till sviter i samarbete med Petter Stordalens designhotell Hobo. Kampanjen lyckades, enligt pressmeddelandet, nå en stor räckvidd och rakt in i nya målgrupper. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.