Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 5 juli 2022, 08:34
IW Edition ligger bakom kommunikationskonceptet ”För mästerliga stunder”.
Åbro Bryggeri gör en större kommunikationssatsning för varumärket Bryggmästarens, ett av Åbros premiumvarumärken. På torsdag, den 7 juli, rullas den första kampanjen under det nya konceptet ”För mästerliga stunder” ut.
– Reklamfilmen återspeglar en lekfullhet i kombination med det klassiska och med en touch av premium. Precis det vi kände var nästa steg för Bryggmästarens, säger Harald Steinbach, varumärkeschef på Åbro Bryggeri i en kommentar.
I filmen stoltserar Bryggmästarens Alkoholfria. Precis som namnet antyder är Bryggmästarens en skapelse av Åbros tidigare huvudbryggmästare, Lennarth Anemyr.
Konceptet är framtaget av IW Edition, som även står för regi och produktion av reklamfilmen.
– Med hjälp av 21 flaskor Bryggmästarens alkoholfria, lyckades vi återskapa mästerverket Beethoven Symphony nr 5. Men det räcker förstås med en kall flaska Bryggmästarens i näven för att få sig en mästerlig stund i sommar, säger Elin Breig Lindell, art director på IW Edition i en kommentar.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Byrå: IW Edition
Isabelle Brynholt, Operativ Projektledare/ Producent
David Leeb, Kundansvarig
Johanna Reis, Creative Director/Regissör
Elin Brig Lindell, AD/Regissör
Martin Ståhlberg, DOP
Max Linder, Musikproducent
Jennie Boqvist, Stylist
Kund: Åbro
Harald Steinbach, Varumärkeschef Bryggmästarens
Cornelia Dunge, Marknadschef