tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Acast lanserar kampanj inför podcastdagen

Publicerad: 29 september 2022, 08:45

Acast lanserar kampanj inför internationella podcastdagen.

Foto: Pressbild

I samband med den internationella podcastdagen den 30 september lanserar Acast nu en kampanj. ”Vill vi dela med oss av vad som fick några av dessa poddkreatörer att plocka upp mikrofonen för första gången”, säger Acasts marknadschef Lizzy Pollott.

Ämnen i artikeln:

KampanjAcastNyheter

JW


Acast lanserar kampanjen Why I Podcast för att fira podcasting och lanseras i samband med den internationella podcastdagen den 30 september.

Kampanjen kommer synas i flera kanaler, bland annat ska en artikelserie pryda Acasts blogg under de kommande veckorna. Acast uppger att serien består av intervjuer med profiler från Acasts globala nätverk med podcasts som Somna med Henrik, Leger om livet, The Guilty Feminist, Better Than Yesterday, Game of Roses och They Walk Among Us.

LÄS OCKSÅ: Acast-grundarnas nya bolag testar nytt grepp för att få intäkter på poddar 

– Acast är hem till 66,000 olika podcasts som alla har en unik berättelse. På den internationella podcastdagen vill vi dela med oss av vad som fick några av dessa poddkreatörer att plocka upp mikrofonen för första gången, vad som driver dem med podcasting  och vad de själva älskar med mediet, säger bolagets marknadschef Lizzy Pollott.

Kampanjen kommer även att synas på sociala medier, med videomaterial på poddkreatörer och som annonsörer och mediebyråkontakter. Stora varumärken som McDonald's och Airbnb delar bland annat med sig av de fördelar podcasting haft på deras verksamhet och varför de anser att mediet är en viktig del av deras marknadsföringsstrategi. 

LÄS OCKSÅ: Mätproblem, sprängfullt i reklampauserna och brist på förebilder – podcastmarknaden växer men tampas med problem

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev