Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Accenture tredubblar medieköpen – lanserar ny varumärkesstrategi

Publicerad: 20 Oktober 2020, 08:45

Från Accentures nya kampanj.

Konsultjätten Accenture gör sin största varumärkessatsning på ett decennium, och ökar medieköpen. Bakom den nya kampanjen står Droga5.


Ämnen i artikeln:

Droga 5Accenture

I ekonomiska kriser hör konsulter till en av yrkesgrupperna som generellt ser sina uppdrag inställda först. I Sverige går permitteringarna att räkna i tiotusental, under coronapandemins fortgående. Att den globala konsultjätten Accenture nu gör sin största varumärkessatsning på ett decennium är förmodligen därför inte en slump.

Nu lanserar man en omfattande varumärkeskampanj under namnet ”Let there be change”, och det nya företagssyftet ”att leverera på löftet om teknisk och mänsklig uppfinningsrikedom”. I samband med det tredubblas företagets årliga medieköp till 90 miljoner dollar. Med den nya kampanjen hoppas man på att marknadsföra djupet och bredden i Accentures erbjudande. 

– Exponentiell teknisk utveckling har förändrat vårt sätt att leva och arbeta, redan innan COVID-19, men pandemin har drivit på förändringen till en helt ny nivå. Det har lett till att hela ekonomier och industrier stöpts om, vilket givetvis gör att företag måste anamma förändring, säger Julie Sweet, global koncernchef på Accenture, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen är framtagen av den internationellt erkända reklambyrån Droga5, som numera är en del av Accenture Interactive. 

Man har också utvecklat konceptet ”360 Value”, baserat på kundernas digitala förändringsarbete. Konceptet ska hjälpa Accentures kunder att förändra sina affärer, utbilda sina anställda och att skapa en mer hållbar verksamhet. 

Accenture har i dag 506 000 medarbetare och är verksamma i 120 länder. 

Läs mer: Stor intervju med David Droga: ”Plötsligt vill alla ha kreativitet” 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Droga 5Accenture

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.