Kampanj
Acne bakom Garants nya koncept – uppmanar folk att inte tänka på maten
Publicerad: 9 februari 2023, 09:51
Svenskarna ser över sina matkostnader mer än på mycket länge. Då passar matvarumärket Garant på att utöka sin marknadsinvestering och lanserar ett nytt kommunikationskoncept som tagits fram i samarbete med Acne.
Det nya konceptet vilar på insikten om att vi lever i en tid där tankarna och samtalen i hög grad kretsar kring elpriser, höjda räntor, krig och höga levnadskostnader. Tankar som kan vara ganska tunga att bära på dagarna i ända. Att också behöva fundera på vad du ska äta ikväll, vad som är nyttigt, vad som är prisvärt och vad som är hållbart ska inte ta upp onödigt utrymme i folks hjärnor.
Den första kampanjen fokuserar på att Garants varor är genomtänkta och att du inte behöver tänka på dem. Istället kan du tänka på annat – oavsett om det är gormande barn, allmänt larv eller livets stora frågor.
– Nästan alla varumärken vill ju bli en del av människors liv. Men det är nog rätt få människor som vill att deras liv är fyllda med varumärken. Det är det som känns så befriande med Garant. Att de vågar göra tvärtom och försöka ta så lite plats som möjligt i människors medvetande, säger Hannes Tomani, copywriter på Acne.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Konceptet rullas ut den 13 februari på utomhustavlor över hela Sverige, i tunnelbanan och i digitala kanaler.
Bild 1/3