Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Acne gör kampanj för Kommunal – vill inte att allt ska bli som innan coronapandemin

Publicerad: 29 September 2020, 08:03

Från Kommunals nya kampanj

Med en känslosam reklamfilm släpper ny fackförbundet Kommunal den nya kampanjen ”Dags för bättre tider”.


Ämnen i artikeln:

AcneKommunal

I början av veckan lanserade Kommunal den nya höstkampanjen ”Dags för bättre tider”, med fokus på situationen under coronapandemin för fackföreningens olika yrkesgrupper inom bland annat vård och barnomsorg. 

Syftet är enligt Kommunal att vara ett tidsdokument över Sverige våren 2020, och att gestalta vad medlemmarnas kämpat sig igenom. Kampanjen vill också ingjuta hopp, genom att slå an att det är dags för förändring och att välfärdens medarbetare bör få bättre förutsättningar vad gäller lön, arbetstid och villkor. 

Kampanjen är framtagen tillsammans med Acne, och den kommer att synas fram till mitten av november. Den kommer både att gå i tv, online och synas i annonser i DN samt digitala utomhustavlor med budskapet ”Ser du också fram emot att inte återgå till det normala?”.

Arbetsgrupp

Projektgrupp Kommunal

Projektägare: Nina Rådström, kommunikationschef

Projektledare: Marie Ekbom, varumärkesstrateg

Projektgrupp: Sara Öhman, Anna Sahlée, Hillevi Billinger, Hillevi Good, Maria Zanchi, Clara von Otter

 

Projektgrupp Acne

Projektledare: Johanna Gradin

Produktionsledare: Malin Högström

Strateg: Niclas Norström

Art Director & Regissör: Tommy Carlsson

Copywriter & Regissör: Christian Karlsson

Final Art: Henrik Åkerberg

Producent: Agnes Carpelan, Acne Film

 

Mediebyrå Scream

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneKommunal

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.