Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Acne gör nykampanj åt Polestar

Publicerad: 3 Juli 2020, 07:42

Kampanjen aktiveras genom hyperlokala utomhusplaceringar.

Foto: Press

Acnes nya kampanj ska locka besökare till elbilsvarumärket Polestars butiker.


Ämnen i artikeln:

AcnePolestar

Volvoägda elbilstillverkaren Polestar tar hjälp av Acne vid lanseringen av deras nya butikskoncept. Under året väntas Polestar öppna 50 butiker runtom i världen, med start i Stockholm och Göteborg. Konceptet går under namnet Space. 

För att locka besökare till lokalerna har Acne tagit fram en kampanj, som vill gå tvärt mot hur bilreklam traditionellt utformas. 

– Vi ville utmana hur man vanligtvis utformar kommunikation för bilvarumärken genom att flytta fokus från slingriga vägar till något långt bortanför bilen, samt ställa fler frågor än vi ger svar, säger Daniel Wall, Creative Lead på Acne, i ett pressmeddelande.

Kampanjen aktiveras genom hyperlokala utomhusplaceringar i Stockholm och Göteborg, men kommer också att synas i dagspress, display, DOOH, kulturtavlor och sociala medier. 

Arbetsgrupp

Acne

Client Director: David Klagsbrun

Account Manager: Elin Gummesson

Creative Lead: Daniel Wall

Craft Lead: David Hammarström

Copywriter: Joel Lindblad

Art Director: Matilda Blomquist

Final Art: Patrik Gullbert

 

Polestar

Nordisk marknadschef: Nils Rylén

Projektledare: Julia Edvardsson

Content & Sociala medier: Magdalena Kocovska

Creative Director: Viktor Vahl

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcnePolestar

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.