söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Acne i stor kampanj med Netflix och Amazon: Låter tittaren bli detektiver

Publicerad: 10 januari 2023, 09:29

Mysteriet går ut på att man ska lista ut hemligheterna innan äventyret tar slut.

Acne gör stor kampanj med Netflix och Amazon. Den 23 december lanserades det som beskrivs som en av årets mest efterlängtade filmer – Glass onion: A knives out mystery på Netflix.

Ämnen i artikeln:

AcneNetflixAmazonKampanjNyheter

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


I och med kampanjen står det klart att Fire tv-kunder hos Amazon får möjlighet att låta sig förföras av scenerna i uppföljaren till Knives out av Rian Johnson. Tittare som vill kan fördjupa sig i mysteriet. 

Kampanjen är ett samarbete mellan Acne, Netflix och Amazon. 

”Glass Onion är en film fylld av mystik och som missleder dig. Vi älskade att hämta inspiration från filmen för det här samarbetet. Det här är ett roligt nytt sätt för oss att bygga vidare på farten och spänningen för filmen och tillsammans uppmuntrar vi global publik att komma in i detektivtänket, genom att lösa det mystiska fallet med den stulna Fire TV Cube.”, skriver Magno Herran, vice direktör inom marketing partnerships, på Netflix i ett pressmeddelande.

Sedan 19 december har kunder hos Fire tv, tillgång till gåtan som utspelar sig bakom kulisserna – nyckeln är att säga: ”Alexa, spela Glass onion: A knives out mystery på Netflix”, meningen tar dig direkt till filmen.

Mysteriet går ut på att man ska lista ut hemligheterna innan äventyret tar slut, ledtrådar finns i filmen och Alexa kan vara till hjälp, i USA och Storbritannien kunde hon svara på vem som stal Fire tv cube.

Annonsen ligger live på alla Fire tv-enheter sedan den 19 december och kampanjen sänds på tv i USA och via digitala kampanjer i Frankrike, Italien, USA, Storbritannien, Kanada, Australien, Indien, Spanien, Tyskland och Japan sedan dagen innan julafton. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetslag

Team Acne

Client Lead - Sari Morein

Account Director - Alice Kruger Santucci 

Creative Director - Daniel Wall 

Art Director - Ivo Lundin Hatje 

Copywriter - Hannes Tomani 

Copywriter - Joel Lindblad 

Final Art - Henrik Åkerberg 

Executive Producer- Olle Lindgren 

Account Manager - Adam Nanne 

Senior Account Manager - Pia Hansson Näslund 

 

Biscuit

Director - Jocelyn & Dawn 

Executive Producer - Samantha Chitty 

Producer - Blair Smith 

Production Manager - Chanel Parkinson Daniel &  Linnik-Zhuravliov

DOP - Martin Ruhe

 

Post-Production

Offline Editor - Barker Gerard 

Colourist - Richard Fearon 

Online Post House - Black Kite Studio

Sound Mix and Design - The Factory

Localisation agency - ACNE Production

 

Netflix

Chidera Ufondu, Manager, Marketing Partnerships Creative

Lexi Whelan, Manager, Marketing Partnerships Strategy

Nick Feder, Manager, Marketing Partnerships Production

Sandra Ciconte, Manager, Partner Marketing

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev