Kampanj
Acne i stor kampanj med Netflix och Amazon: Låter tittaren bli detektiver
Publicerad: 10 januari 2023, 09:29
Mysteriet går ut på att man ska lista ut hemligheterna innan äventyret tar slut.
Acne gör stor kampanj med Netflix och Amazon. Den 23 december lanserades det som beskrivs som en av årets mest efterlängtade filmer – Glass onion: A knives out mystery på Netflix.
I och med kampanjen står det klart att Fire tv-kunder hos Amazon får möjlighet att låta sig förföras av scenerna i uppföljaren till Knives out av Rian Johnson. Tittare som vill kan fördjupa sig i mysteriet.
Kampanjen är ett samarbete mellan Acne, Netflix och Amazon.
”Glass Onion är en film fylld av mystik och som missleder dig. Vi älskade att hämta inspiration från filmen för det här samarbetet. Det här är ett roligt nytt sätt för oss att bygga vidare på farten och spänningen för filmen och tillsammans uppmuntrar vi global publik att komma in i detektivtänket, genom att lösa det mystiska fallet med den stulna Fire TV Cube.”, skriver Magno Herran, vice direktör inom marketing partnerships, på Netflix i ett pressmeddelande.
Sedan 19 december har kunder hos Fire tv, tillgång till gåtan som utspelar sig bakom kulisserna – nyckeln är att säga: ”Alexa, spela Glass onion: A knives out mystery på Netflix”, meningen tar dig direkt till filmen.
Mysteriet går ut på att man ska lista ut hemligheterna innan äventyret tar slut, ledtrådar finns i filmen och Alexa kan vara till hjälp, i USA och Storbritannien kunde hon svara på vem som stal Fire tv cube.
Annonsen ligger live på alla Fire tv-enheter sedan den 19 december och kampanjen sänds på tv i USA och via digitala kampanjer i Frankrike, Italien, USA, Storbritannien, Kanada, Australien, Indien, Spanien, Tyskland och Japan sedan dagen innan julafton.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetslag
Team Acne
Client Lead - Sari Morein
Account Director - Alice Kruger Santucci
Creative Director - Daniel Wall
Art Director - Ivo Lundin Hatje
Copywriter - Hannes Tomani
Copywriter - Joel Lindblad
Final Art - Henrik Åkerberg
Executive Producer- Olle Lindgren
Account Manager - Adam Nanne
Senior Account Manager - Pia Hansson Näslund
Biscuit
Director - Jocelyn & Dawn
Executive Producer - Samantha Chitty
Producer - Blair Smith
Production Manager - Chanel Parkinson Daniel & Linnik-Zhuravliov
DOP - Martin Ruhe
Post-Production
Offline Editor - Barker Gerard
Colourist - Richard Fearon
Online Post House - Black Kite Studio
Sound Mix and Design - The Factory
Localisation agency - ACNE Production
Netflix
Chidera Ufondu, Manager, Marketing Partnerships Creative
Lexi Whelan, Manager, Marketing Partnerships Strategy
Nick Feder, Manager, Marketing Partnerships Production
Sandra Ciconte, Manager, Partner Marketing