söndag29 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Acne och Tinder i ny kampanj – ska göra generation Z förtjusta

Publicerad: 30 september 2022, 08:11

Bilden är från en tidigare produktlansering.

Foto: Pressbild.

I en ny kampanj vill dejtingappen Tinder locka unga till plattformen. Kampanjen är framtagen för den brittiska marknaden och bakom konceptet ”Find your kind” står Acne, som tagit fram och producerat totalt 22 korta filmer.

Ämnen i artikeln:

NyheterAcneTinder

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


I filmerna introduceras bland andra en marsvinsfantast, en snabbnudel-virtuos och en uttryckslös, formbar DIY-pojkvän.

– Vi ville undvika att hamna i en stereotypisering av den här generationen, och i stället hitta ett format där vi kan bli mer personliga. Med konceptet ”Find your kind” kunde vi hålla oss nära tjänstens syfte, men sätta människorna i centrum, säger Joakim Lingström, copywriter på Acne, i ett pressmeddelande. 

Algoritmerna på sociala medier har gjort att det i dag är enklare än någonsin tidigare att hitta likasinnade och starta en konversation. Det, kombinerat med en uppfattning att dejtingappar är utseendefixerade och mest för snabba träffar, har lett till ett kulturellt skifte i dejtingvärlden bland unga. Kampanjen syftar därför till att lyfta Tinders funktion ”Passions and lifestyle”, som gör det möjligt att hitta människor baserat på vad man är attraherad av, snarare än ålder och utseende.

– Vi är stolta över att Tinder valt att samarbeta med Acne för att öka sin närvaro hos generation Z – en målgrupp som inte alltid är helt enkel att nå – men som blivit något av vår expertis. Vi har de senaste åren skapat flertalet lyckade kampanjer med många olika varumärken inom vitt skilda kategorier mot denna målgrupp, säger Johan Bello, kreativ chef på Acne. 

Kampanjen lanseras under veckan och kommer gå på Tiktok och andra sociala kanaler.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

ACNE

Creative Director: Daniel Wall

Art Director: Ante Stenberg

Copywriter: Joakim Lingström

Client lead: Sari Morein

Produktionsledare: Tor Söderholm

ACNE Film

Regissör: Karim Fakih

Producent: Agnes Carpelan

Klippare: Ailsa Maloney

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev