Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Acne parar ihop ”Sex Education” med Stella McCartney i senaste kampanjen för Netflix

Publicerad: 4 oktober 2021, 09:59

Den tre minuter långa sketchen ”Toilet, Teeth, Tits” ska öka medvetenheten om bröstcancer.


Ämnen i artikeln:

AcneNetflix

Det är sjunde året i rad som designern Stella McCartney och hennes varumärke kampanjar i syfte att sprida kunskapen om bröstcancer. En sjukdom som hennes mor, fotografen Linda McCartney, gick bort i 1998 vid en ålder av 56 år.

Den här gången har designern gått samman med Netflix och skådespelarna i den populära komediserien ”Sex Education”. Tillsammans medverkar de i den tre minuter långa sketchen Toilet, Teeth, Tits (TTT)



Svenska Acne, som ägs av Deloitte, har som Netflix kreativa byrå drivit projektet. Byrån ligger bakom så väl idé som manus och produktion. Allt har skett i tätt samarbete med Netflix och Stella McCartney.

Syftet med den tre minuter långa sketchen är att informera om myterna kring sjukdomen, på ett underhållande sätt och visa hur viktigt det är att undersöka sin själv.

I sketchen medverkar Stella McCartney som instuktören Ella Allets. Rollistan innehåller namn från tv-serien som Aimee Lou Wood, Chinenye Ezeudu, Sami Outalbali, Mimi Keene, Chaneil Kular och Simone Ashley

Tanken är att samarbetet med Netflix och ”Sex Education” ska
göra att kampanjen får större genomslag mot en yngre målgruppen än Stella McCartney:s kundbas.

Kampanjen är regisserad av Nick Eagle.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneNetflix

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.