Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag17.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Acne satsar på content-erbjudande – Tiktok först ut

Publicerad: 15 april 2021, 11:52

Foto: Unsplash

Acne breddar verksamheten med ett innehåll inom Content och Growth. Först ut är en kampanj för Tiktok, som tar fasta på den idérikedom som kan födas ur tristessen i lockdown.


Ämnen i artikeln:

AcneTikTok

Den kreativa byrån Acne har tidigare arbetat med tungviktare som Instagram och Facebook. Nu släpps även en content-kampanj för Tiktok, det sociala mediet som på kort tid fått en användarbas i miljardklassen. 

Med tydlig inspiration ifrån videoappen har en rad snabba filmer under konceptet ”Be Your Real Self” tagits fram. De skildrar hur olika personer använder appen för att ha roligt hemma. 

– Vi har lärt oss mycket av att arbeta direkt med några av världens största sociala medier-plattformar. När vi fick denna möjlighet tog vi med oss alla lärdomar därifrån för att utveckla en verkligt kreativ kampanj. Growth marketing ska inte vara tråkigt, och kreativitet ska inte stå i konflikt med skala. Vi tillämpar samma typ av kreativitet till content som vi gör för en billboard, säger Matthew Hearle, head of content på Acne, i ett pressmeddelande.

Kampanjen har redan lanserats i Storbritannien, och målet är att locka fler användare till plattformen. De är producerade inhouse. 

Det är även det första uttaget från byråns nya content-erbjudande. 

– De senaste åren har vi sett en stor ökning av efterfrågan inom growth och skalbart content. Därför har vi gjort vårt bästa för att utforska nya sätt att utveckla vårt erbjudande på ett sätt som tillfredsställer varumärkenas behov. Det vi insett varit framgångsrikt har faktiskt varit ganska simpelt. Vi tillämpar kreativitet på varumärkesnivå med growth som tillväxtmetod, för att leverera premiuminnehåll i stor skala, på ett sätt som ingen har gjort tidigare, säger Johan Bello, medgrundare av Acne. 

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneTikTok

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.