Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Acnes globala kampanj för Zalando – visar generation Z:s öppna relation till kläder

Publicerad: 19 Februari 2020, 14:37

Acne har tagit fram Zalandos globala streetwearkampanj som lyfter fram modets potential att att göra motsatsen till det förväntade. I kampanjen ”It’s what you do. Or don’t.” definieras streetwear som en klädstil omöjlig att definiera.


Ämnen i artikeln:

AcneZalando

E-handelsjätten Zalando ska stärka sin position hos den yngre generationen. I deras senaste streetwear-kampanj, som den svenska reklambyrån Acne har tagit fram, visar de hur generation Z i allmänhet, i synnerhet streetwearentusiaster. 

– Streetwear har alltid varit schizofrent. Men för Gen Z är det mer så än någonsin. Det nostalgi och samtid, nytt och begagnat, normer och lek. Det är en mishmash av allt och inget på en och samma gång. Det är attityden att få vara precis som man vill. Var snygg, var ful, var helt normal. Eller inte. Var söt, var uttrycksfull, var helt odefinierbar. Eller inte, säger Rasmus Tsardakas Renhuldt, copywriter på Acne i en kommentar.

I kampanjen får tittarna följa flera kända europeiska streetwearinfluencers i situationer där de lever som de lär och agerar utifrån sin egen övertygelse - inte vad som förväntas. För det handlar lika mycket om vad man inte gör, som vad man gör.

Filmerna är regisserade av Acnes Daniel Wårdh. Stylist är modebloggen Highsnobietys chefstylist Corey Stokes och fotograf är Berlinbaserade Vitali Gelwich.


Arbetsgrupp Acne:

Erik Bergqvist, Executive Creative Director

Daniel Wall, Senior Creative

Rasmus Tsardakas Renhuldt, Copywriter

John Hammarström, Senior Art Director

Lovisa Friman Bendz, Account Director

Alice Kruger Santucci, Account Manager

Daniel Wårdh, Director

Fredrik Skoglund, Executive Producer

John Ericson, Producer

Andreas Bjørseth, Director of Photography, XOMGMT

Vitali Gelwich, Fotograf

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcneZalando

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.