Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Acnes reklamfilm visar de mänskliga kvalitéerna i Polestar 2

Publicerad: 12 Maj 2020, 08:27

I Acnes senaste reklamfilmer för det svenska elbilsbilsmärket och modellen Polestar 2, lyfter byrån de fördelar som bilens mänskliga egenskaper medför.


Ämnen i artikeln:

AcnePolestarReklamfilm

I sommar sker lanseringen Göteborgs-baserade och Volvoägda bilmärket Polestars andra modell, Polestar 2. Som första bil någonsin har den ett inbyggt och integrerat infotainmentsystem från Google Android.. På samma sätt som med smarta telefoner och högtalare är den helt röststyrd och kan agera på kommandon såsom att ta fram vägbeskrivningar, göra inköpslistor, ringa upp kontakter och berätta vitsar - med syfte att förhöja körupplevelsen.

Acne tog hem det globala uppdraget under hösten 2019 och som den andra kampanjen i samarbetet lanserar man de ”The Human Car”, som visar bilen i en rad olika sammanhang som syftar att visa Polestar 2 som det ultimata resesällskapet. Bland enheterna som tagits fram finns en två minuters reklamfilm som spelades in i Los Angeles, regisserats av Tomas Skoging och producerats av Acne Film.

– Från ett kreativt perspektiv var det viktigt att hålla oss från att prata om tekniska funktioner och specifikationer, som är totalt irrelevanta. Idag vill konsumenter att allt bara ska funka, så vi har valt att fokusera på att verkligen lyfta fram de fördelar och emotionella upplevelse man får från det här systemet. Och använda dessa för att berätta historien om Polestar 2 som den bästa reskamraten man kan tänka sig, säger Johan Bello, executive creative director på Acne i en kommentar.

Kampanjen lanserades i förra veckan internationellt och mediemixen inkluderar tv, Youtube, print, utomhus och sociala medier.

– För den här kampanjen kommer vi bygga både bred kännedom i TV och riktade digitala lösningar. Allt för att skapa en större känsla och förståelse för de innovativa digitala delarna av Polestar 2, säger Nils Rylén, nordisk marknadschef, Polestar i en kommentar.

I Sverige visas reklamfilmerna i TV4, Sjuan och TV4 Play.

Arbetsgrupp

Acne

Executive Creative Director: Johan Bello

Client Director Global: Niclas Bergström

Client Director Nordics: David Klagsbrun

Account Manager Global: Alice Kruger Santucci

Account Manager Nordics: Elin Gummesson

Creative Lead: David Aronson

Craft Lead: David Hammarström

Art Director: Chris Hagberg

Copywriter: Joakim Lingström

Final Art: Patrik Gullbert

Final Art: Henrik Åkerberg

Planner: Matthew Hearle

Jr Planner: Kristina Båth

Byråproducent: Olle Lindgren


Acne Film

Regissör: Tomas Skoging

Producent: Robert Feniger

Exekutiv producent: Fredrik Skoglund

Polestar

Chief Marketing Officer: Tim Heldmann

Creative: Viktor Vahl

Strategy: Magnus Brodd

Campaign Lead: Anna Falk

Brand: Pär Heyden

Media: Nina Bergman

Nordics: Nils Rylén

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AcnePolestarReklamfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.