Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Adidas utmanar löpare att springa ikapp utomhustavlor i ny kampanj

Publicerad: 21 september 2022, 13:04

M&C Saatchi Stockholm och Zound Industries har skapat en kampanj som passar löpintresserade som handen i handsken – eller kanske snarare foten i löpskon. Om löparen håller jämna steg med reklamtavlan, då får man rabatt på Adidas hörlurar.


Ämnen i artikeln:

NyheterAdidasM&C SaatchiZound IndustriesJC Decaux

FWD-02 Sport är ett par hörlurar som utvecklats för att passa perfekt för löpturer. Hörlurarna har utvecklats tillsammans med Adidas runners, och då passar det ju ypperligt att även reklamkampanjen är speciellt anpassad till just springfantaster.

M&C Saatchi och Zound Industries har tillsammans skapar världens första springande utomhustavlor, ”running billboards”. Det är ett nytt grepp inom riktad marknadsföring, och garanterar att bara den med god löpform får utnyttja rabatten.

Om löparen lyckas hålla jämna steg med den springande tavlan kan en QR-kod skannas, som ger 50 procents rabatt på hörlurarna. Det är löpare från Stockholm run club som ansvarar för att sätta takten.

Tavlorna är specialdesignade för att vara tunna och lätta att springa med, och har producerats av Havelle i samarbete med JCDecaux. Kampanjen inleddes under onsdagen i löpspåret Djurgårdsrundan, och kommer sedan fortsätta i andra löpspår runt Stockholm. Evenemanget kommer också marknadsföras av influencers inom löpning och träning.

– Våra Adidas FWD-02 sporthörlurar är de ultimata hörlurarna för löpning så att marknadsföra dessa på ett extremt riktat sätt till folk som älskar löpning känns som en rolig och relevant idé, säger Nicole Ross, head of marketing EMEA, Zound Industries, i ett pressmeddelande.

– Teamet har skapat en innovativ aktivering och ett influencersamarbete med hög relevans, som vi hoppas ska knyta an till löpar-communityt. Vi hoppas vidare att kampanjen kommer att skapa engagemang både online och offline, säger Kristina Annehed, head of social media, M&C Saatchi Stockholm.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Kund: Zound Industries / adidas Headphones

Head of Marketing EMEA, Nicole Ross

Global Communications Manager, Maria Sjöström

Creative Director, Chris Light

Byrå: M&C Saatchi Stockholm

Creative Director: Linda Elers

Art Director: Robin Wiman

Copywriter: Christoffer Dymling

Designer: Anton Haag

Strateg: Mounes Zandi

Head of Social Media/Account Director: Kristina Annehed

Produktionsledare: Hilda Carlsson

Projektassistent: Charlotta Odenstjärna

Filmproduktion: Oliver Martin Henriquez

Fotograf: Angelo Henriquez

Stillbildsfotograf & Postproduktion: Oliver Martin Henriquez

Fotoassistent: Alexander Kaj

Billboardproduktion: JCDecaux i samarbete med Havelle

Försäljningsdirektör, Cecilia Claesson, JCDecaux

Kommunikationschef, Malin Otterström, JCDecaux

Marknadsprojektledare, Anna-Cecilia Jonsson, JCDecaux

Vd, Tobbe Christell, Havelle

Influencerkontraktering: SpoilConcept

Junior PR-konsult, Cornelia Doolke, SpoilConcept

 

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.