Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 10 januari 2020, 10:43
Med kampanjen ”Reimagine Sport” vill Adidas få fler kvinnor att se sig själva som atleter.
Adidas vill slå hål på bilden av den kvinnliga idrottskroppen genom att bredda utbudet av storlekar för olika kroppstyper. Kampanjen ”Reimaginei veckan Sport” lanserades på den brittiska marknaden och uppmanar alla typer av kvinnor att se sig själva som atleter.
Plaggen är designade för att ”inspriera den inre atleten” vilken idrott de än håller på med. Kollektioner rymmer alltifrån activewear och tights till lifestyle och tracksuits.
”Reimagine Sports” är framtagen av byrån Iris och visar flera idrottskvinnor som symboliserar kampanjens budskap. Såsom hälsoentreprenören och yoga-experten Jessamyn Stanley, den alplina världsmästaren Mikaela Shiffrin; yoga- och meditationsläraren Mae Yoshikawa och paralympiern Denise Schindler.
Filmen har regisserats av Sarah Chatfield, produktionsbolag är Kode.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Creative Agency – Iris
Creative Director – Gabi Mostert
Associate Creative Directors – Jon Wedlake & Matt Carter
Creative Team – Sally Leach & Michelle Collins. Eve Anthony. Rosie Thomas.
Group Planning Director – Ben Milligan
Senior Strategist – Rory Natkiel
Senior Strategist – Florence Evans
Group Account Director – Ben Buchanan
Account Director – Alice Sopwith
Account Manager – Luci Kinnimonth
Agency Producers – James Plaxton. Emily Hendrev. Christine Pagliarini. Annabel Singer.
Photographer – Jenna St Martin
Media Agency – Mediacom
Production company – Kode
Director – Sarah Chatfield
Edition House – TenThree
Editor – Chris Roebuck
Assistant Editor – Chay MacTavish
Post Production – Creative Outpost
Audio post production – Creative Outpost