Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Aftonbladet Viktklubb byter namn till Wellobe – säljer medlemmarnas för stora kläder

Publicerad: 10 Mars 2020, 10:02

IW Edition, Identity Works nya systerbyrå, ligger bakom Wellobes första kampanj.

Aftonbladet Viktklubb byter namn till Wellobe. I den första kampanjen, framtagen av IW Edition, lyfter vikttjänsten fram medlemmarnas lyckade hälsoresor genom att prata om den enda negativa effekten: att kläderna inte längre passar.


Ämnen i artikeln:

Identity WorksKampanj

I samband med att Aftonbladet Viktklubb byter namn till Wellobe lanseras en ny varumärkesplattform och visuell identitet i samarbete med Identity Works. Samtidigt släpps en första kampanj från IW Edition, Identity Works nya systerbyrå. 

I kampanjen, som går under namnet ”Wellobeeffekten”, lyfter vikttjänsten fram det enda negativa med medlemmarnas lyckade hälsoresor: att kläderna inte längre passar. Plaggen kommer att säljas på Wellobes Instagram där medlemmar kan fortsätta sälja kläder som blivit för stora. 

– Att göra en lyckad hälsoresa från övervikt har en mängd positiva följder. Både fysiska och psykiska. Det enda möjligen negativa är att man plötsligt behöver byta ut hela sin garderob. Det ville vi lyfta genom att skapa en organisk säljkanal där medlemmar kan lägga upp sina gamla kläder till försäljning allt eftersom de krymper ur dem, säger Johanna Reis, creative director på IW Edition. 

Annonserna och filmerna, som liknar en modekampanj, är framtagna med riktiga medlemmar som nått sitt hälsomål med hjälp av Wellobes tjänst. 

Vedrana Corluka, affärschef på Wellobe, kommenterar:

– Våra medlemmar är det absolut bästa beviset på att vår tjänst fungerar och de har alla sin egen fantastiska berättelse. Många berättar att de har fått ett helt nytt självförtroende och det fångar vi verkligen i den här kampanjen där medlemmarna får skina och vara stolta.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Identity WorksKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.