Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Åhléns presenterar nytt kommunikationskoncept

Publicerad: 27 april 2022, 11:08

”För livets alla möjligheter”. Det blir namnet på Åhléns nya kommunikationskoncept som ska hylla livets alla stunder: Vårt ”koncept ska visa vår kund att i en värld full av oändliga valmöjligheter”


Ämnen i artikeln:

ÅhlénsKampanjReklamfilm

Nu under våren lanserades Åhlens nya kommunikationskoncept och varumärkesfilmen ”För alla dina möjligheter”. Bakgrunden till nya strategin är en omfattande kundundersökning och hur de kan förstärka betydelsefulla stunder i människors liv.

– ”För alla dina möjligheter” är vår hyllning till livets alla stunder. Med vårt heltäckande erbjudande vet vi att våra produkter finns i många olika stunder i våra kunders liv, vid frukosten, när de gör sig fina inför festen eller letar efter den perfekta presenten. Utifrån insikter om vad våra kunder tycker är viktigt har vi skapat ett koncept där vi hoppas inspirera våra kunder att ta tillvara på livets alla små och stora möjligheter, säger Charlotte Wessman, marknadschef på Åhléns i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Åhléns tar hjälp av Yoyo Nasty i årets julkampanj

Det nya konceptet kommer att synas utomhus, i digitala kanaler och i tv och är framtaget i samarbete med reklambyrån Tillsammans.

– Vårt koncept ska visa vår kund att i en värld full av oändliga valmöjligheter vill vi på Åhléns erbjuda inspiration, enkelhet och relevans till dem i betydelsefulla stunder. Det gör vi genom att erbjuda ett kurerat sortiment med noga utvalda kvalitets varumärken och service på ett lättillgängligt sätt, säger Charlotte Wessman, marknadschef på Åhléns.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

ÅhlénsKampanjReklamfilm

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.