Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Åhléns tar hjälp av Yoyo Nasty i årets julkampanj

Publicerad: 10 november 2021, 09:23

Åhléns kampanj ”Vi släpper loss julen!” tar avstamp i svenskars längtan efter att få fira tillsammans. I år har illustratören och konstnären Yoyo Nasty hjälpt varumärket att skapa en färgstark julvärld.


Ämnen i artikeln:

ÅhlénsJulkampanj

Yoyo Nasty är konstnär och illustratör med en magisterexamen från Konstfack. Hon har medverkat i flertalet konstutställningar i Sverige och utomlands samt olika samarbeten med bland annat Puma, Lars Wallin och Happy Socks. Nu har turen kommit till Åhléns där projektet omfattar så väl kommunikation som en specialframtagen kollektion av mode- och hemprodukter.

– I år vill vi därför släppa loss julen och skapa en känsla av lust, glädje och gemenskap. För att få till en riktigt härlig julkänsla låter vi Yoyos figurer komma till liv i våra skyltfönster och presentpapper, på unikt framtagna julprodukter och i vår julkampanj säger Anna Wilde, projektledare för julen på Åhléns i en kommentar.

Samarbetet med Yoyo innefattar ett juligt temamönster och en stämningsfull kollektion av mode- och hemprodukter med en klassisk jultröja, julstrumpa, julstjärna, julpynt och kökstextil. Kollektionen finns exklusivt på Åhléns.

– Julen är ett perfekt tillfälle att omge sig själv med härliga färger och mönster som ger välbehövd energi under den mörka årstiden och jag hoppas kunna inspirera till att verkligen gå loss med julpyntet i år. Tanken med illustrationerna är att de ska sprida glädje och humor och gärna att man får inspiration till att skapa något eget och personligt för sig själv och sitt hem, säger Yoyo Nasty.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ÅhlénsJulkampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.