Kampanj
AIK Fotboll lanserade världens mörkaste kostym på årets ljusaste dag
Publicerad: 23 juni 2022, 07:30
Bartosz Grzelak i världens mörkaste kostym.
Med chefstränaren som modell iklädd ”världens mörkaste kostym” lanserade AIK fotboll och modevarumärket Oscar Jacobson ”The Phantom suit” på årets ljusaste dag. Post står bakom kampanjen.
Rätt kaxigt att lansera ”världens mörkaste kostym” som AIK Fotboll och modevarumärket Oscar Jacobson precis har gjort. En sak att laget är ett av få i världen som bär svarta matchställ, nu poserar herrlagets chefstränare Bartosz Grzelak också som modell i kampanjen signerad Post.
Och premiärvisningen skedde 21 juni – på årets ljusaste dag.
Hur kostymen ”The Phantom suit” kan utges vara ”världens svartaste” förklaras så här:
Den är sydd i en sällsynt textil som det japanska företaget KoPro har utvecklat och heter IR Flock sheet, ett sammetsliknande material som absorberar 99,7 procent av allt ljus, vilket i praktiken innebär att ögat inte uppfattar dess konturer. Det ska helt enkelt framstå som mycket svartare än en vanlig svart färg.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Post
Patrik Sundberg – Projektledare
Viktor Bolin – Creative Director
Viktoria Löwkrantz – Produktionsledare och PR
Miquel Gallardo – Art Director
Carl Stuchly – Copywriter
Chris Hagberg – Art Director
AIK Fotboll
Tobias Larsson - Kommunikationschef
Olle Östman – Grafiker & kommunikatör
Filip Wiklund – Kommunikatör
Melker Karlsson – Säljare
Oscar Jacobson
Richard Woodbridge – VD och koncernchef
Jennifer Hammarlund – Stylist