lördag1 april

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

AIK Fotboll lanserade världens mörkaste kostym på årets ljusaste dag

Publicerad: 23 juni 2022, 07:30

Bartosz Grzelak i världens mörkaste kostym.

Med chefstränaren som modell iklädd ”världens mörkaste kostym” lanserade AIK fotboll och modevarumärket Oscar Jacobson ”The Phantom suit” på årets ljusaste dag. Post står bakom kampanjen.

Ämnen i artikeln:

AIKPostNyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


Rätt kaxigt att lansera ”världens mörkaste kostym” som AIK Fotboll och modevarumärket Oscar Jacobson precis har gjort. En sak att laget är ett av få i världen som bär svarta matchställ, nu poserar herrlagets chefstränare Bartosz Grzelak också som modell i kampanjen signerad Post.

Och premiärvisningen skedde 21 juni – på årets ljusaste dag.

Hur kostymen ”The Phantom suit” kan utges vara ”världens svartaste” förklaras så här:

Den är sydd i en sällsynt textil som det japanska företaget KoPro har utvecklat och heter IR Flock sheet, ett sammetsliknande material som absorberar 99,7 procent av allt ljus, vilket i praktiken innebär att ögat inte uppfattar dess konturer. Det ska helt enkelt framstå som mycket svartare än en vanlig svart färg. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Post

Patrik Sundberg – Projektledare

Viktor Bolin – Creative Director

Viktoria Löwkrantz – Produktionsledare och PR

Miquel Gallardo – Art Director

Carl Stuchly – Copywriter

Chris Hagberg – Art Director

 

AIK Fotboll

Tobias Larsson - Kommunikationschef

Olle Östman – Grafiker & kommunikatör

Filip Wiklund – Kommunikatör

Melker Karlsson – Säljare

 

Oscar Jacobson

Richard Woodbridge – VD och koncernchef

Jennifer Hammarlund – Stylist 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev