måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Åkestam Holst hetaste valet när El Taco Truck vill krydda varumärket

Publicerad: 1 december 2021, 13:07

Från vänster, Lisa Voltaire och Hanna Berglund.

Foto: Pressbild

Tacovarumärket El Taco Truck vill se starkare resultat och anlitar nu reklambyrån Åkestam Holst för att öka kännedomen kring. ”Vi ska ta plats både i bruset och på hyllorna”, säger bolagets nytillträdde marknadschef Hanna Berglund.

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstKampanjReklam

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@resume.se


2012 tog Nikola Adamovics och Niklas Bolles food truck-fenomenet till Stockholm. Nästan 10 år senare vill de både öka kännedomen om varumärken och öka tillväxten. Därför har bolaget nu anlitat Åkestam Holst för att marknadsföra bolaget.

– Vi är superglada över att El Taco Truck har valt oss som sin nya byråpartner. De har inte bara galet goda produkter som vi alla redan älskar utan också ett distinkt uttryck som vi ska vidareutveckla tillsammans. Tillväxtpotentialen är enorm och tillsammans med Hanna, som vi känner sedan tidigare under hennes tid på Max Burgers, och resten av teamet, ska vi ta El Taco Truck till nya höjder, säger Lisa Voltaire kundansvarig projektledare på Åkestam Holst NoA. 

Enligt El Taco Trucks nytillträdde marknadschef Hanna Berglund har varumärket redan etablerats i dagligvaruhandeln men vill nu öka kännedomen ytterligare kring varumärket. 

– Nu handlar det om att bygga kännedom och tänkbarhet och att få fler att upptäcka oss! Med Åkestam Holst som partner vill vi vrida upp ambitionen in i nästa år ytterligare och ta plats både i bruset och på hyllorna, säger El Taco Trucks nytillträdde marknadschef Hanna Berglund. 

Resultatet av samarbetet kommer att presenteras i början av nästa år.

Arbetsgrupp:

El Taco Truck 

Marknadschef: Hanna Berglund 

Åkestam Holst NoA

Kreatörer: Lisa och Daniel Vaccino

Planners: Frida Norén och Simon Kristiansson 

Produktionsledare: Jesper Månsson 

Client Lead: Lisa Voltaire 

LÄS MER: Stöddiga medieköp och skruvade kampanjer – så blev Maria Ziv bästa marknadschefen 

LÄS MER: Magisk stämning när Åkestam Holst ska få svenskar att välja Postnord i jul 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev