Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Åkestam Holst lanserar nytt koncept för 7-Eleven – här är första kampanjen

Publicerad: 23 juni 2021, 09:38

7-Eleven vill visa att de finns där när du är nydumpad och behöver tröstäta.

Foto: Åkestam Holst NoA/7-Eleven

Med det nya kommunikationskonceptet ”I alla lägen” vill 7-Eleven visa att de finns till för kunderna vid tillfällen då andra butiker inte räcker till. Bakom konceptet står Åkestam Holst NoA.


Ämnen i artikeln:

7-ElevenÅkestam HolstNoaKampanj

7-Eleven är ett välkänt internationellt varumärke och har sedan Mauro Scocco under sent 80-tal för första gången sjöng ”jag väntar i hörnet vid 7- Eleven” fastnat i svenskarnas medvetande. Nu lanserar butikskedjan ett nytt kommunikationskoncept kallat ”I alla lägen”.

– ”I alla lägen” är ett löfte om att finnas till för våra kunder – på platser, vid tidpunkter och i lägen då andra butiker inte räcker till. Med rätt produkter vid rätt tillfälle gör vi storstadsmänniskors tillvaro lite enklare, lite smidigare, lite bättre, säger Johan Grönberg, marknadschef på 7- Eleven, i ett pressmeddelande. 

Konceptet är framtaget tillsammans med Åkestam Holst NoA som har jobbat med 7-Eleven sedan hösten 2019. De låter konceptet lanseras med en varumärkeskampanj som visar upp olika lägen då 7-Eleven finns till för sina kunder. 

Andreas Karlsson och Noah Bramme, kreatörer på Åkestam Holst NoA, kommenterar:

– 7-Eleven är en del av storstan och går i ett med pulsen där. De finns till när du vill dricka din första kaffe på morgonen och när du vill äta sista korven för natten. I vår första kampanj under nya konceptet försöker vi lyfta just det, att 7-Eleven alltid finns till för dig. Oavsett om du är full och hungrig efter en natt på stan eller om du precis blivit dumpad och behöver lite tröstäta. 

Konceptet smyglanserades redan i våras då 7-Eleven lanserade sin omtalade pyjamas, som bland annat prisats i Resumés tävling Månadens kampanj, för att pusha erbjudandet ”Frukost hela dagen”. 

Lanseringskampanjen – som synts på utomhustavlor, sociala medier och online video – är regisserad och fotad av den tidigare Londonbaserade regissören/fotografen Josefine Malmén, Bleck.

Kampanjen syns bland annat i Stockholms tunnelbana.

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.