Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 27 september 2021, 08:29
Hur började travet egentligen? I den senaste kampanjfilmen för V75 kastas vi tillbaka till en kapplöpning under sent 1800-tal.
Det är Åkestam Holst NoA som ligger bakom kampanjen, där det spekuleras om travets ursprung. Kampen mellan veteranen, en inhyrd lakej och en ung bondkvinna speglar den spänning som än i dag finns på travbanan.
– Det är förstås mer sofistikerat i dag men garanterat lika spännande, säger Peter Dennbrink, Marknadschef för ATG Häst, i pressmeddelandet.
Genom den historiska tillbakablicken vill man uppmärksamma ATG:s långa historia, främst för att locka en yngre målgrupp.
– Många unga vuxna söker sig i dag till varumärken som har en genuin bakgrund och historia, säger Jesper Holst och Mark Ardelius som är kreatörer på Åkestam Holst NoA.
Filmen är regisserad av danske Rune Milton genom produktionsbolaget Bleck.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
ATG
Marknadschef: Peter Dennbrink
Produktionsansvarig: Camilla Stenlund
Åkestam Holst NoA
Kreatörer: Jesper Holst & Mark Ardelius
Projektledare: Magnus Hamberg
Strateg: Henrik Sjödin
Produktionsledare: Ikka Norberg
Byråproducent: Helena De Brun
Bleck Stockholm
Regissör: Rune Milton
DoP: Tim Lorentzon
Exekutiv Producent: Josefin Kollberg
Producent: John Ericson