Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Åkestam Holst och ATG tar oss tillbaka till travets början

Publicerad: 27 september 2021, 08:29

Hur började travet egentligen? I den senaste kampanjfilmen för V75 kastas vi tillbaka till en kapplöpning under sent 1800-tal.


Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam HolstNoa

Det är Åkestam Holst NoA som ligger bakom kampanjen, där det spekuleras om travets ursprung. Kampen mellan veteranen, en inhyrd lakej och en ung bondkvinna speglar den spänning som än i dag finns på travbanan.

– Det är förstås mer sofistikerat i dag men garanterat lika spännande, säger Peter Dennbrink, Marknadschef för ATG Häst, i pressmeddelandet.

Genom den historiska tillbakablicken vill man uppmärksamma ATG:s långa historia, främst för att locka en yngre målgrupp.

– Många unga vuxna söker sig i dag till varumärken som har en genuin bakgrund och historia, säger Jesper Holst och Mark Ardelius som är kreatörer på Åkestam Holst NoA.

Filmen är regisserad av danske Rune Milton genom produktionsbolaget Bleck.

Arbetsgrupp

ATG 

Marknadschef: Peter Dennbrink 

Produktionsansvarig: Camilla Stenlund 

 

Åkestam Holst NoA

Kreatörer: Jesper Holst & Mark Ardelius 

Projektledare: Magnus Hamberg

Strateg: Henrik Sjödin

Produktionsledare: Ikka Norberg 

Byråproducent: Helena De Brun 

 

Bleck Stockholm 

Regissör: Rune Milton 

DoP: Tim Lorentzon

Exekutiv Producent: Josefin Kollberg 

Producent: John Ericson 

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

ATGÅkestam HolstNoa

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.