Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 18 november 2021, 12:56
Genom en gemensam symbol – lejonet – ska Åkestam Holst etablera den schweiziska banken Pictet i Kina.
När den schweiziska investeraren och finanshuset Pictet ville positioneras sig på den kinesiska marknaden var det Noa och Åkestam Holst som fick uppdraget. Detta efter en global pitch om att positionera varumärket på den kinesiska marknaden, såväl som i Hongkong och Singapore.
– Det har varit fantastiskt att forma det här partnerskapet tillsammans med Pictet. Vi har aldrig setts fysiskt under nästan hela projektet. Men tillsammans har vi åstadkommit ett resultat som både Noa och Pictet är väldigt stolta över, kommenterar Carl-Fredrik af Sandeberg, chief growth officer på Noa.
I kampanjen fokuserar man på en kulturell symbol, lejonet. Det har varit del av Pictets ikon sedan länge, och stenlejon, ShíShís, är en viktig symbol för tempel och palats i Kina.
– Värderingar som denna symbol representerar är gemensamma för Pictet och asiatisk kultur – beskydd, energi, långvarighet och styrka, kommenterar Tiago Pinho, kreatör på Åkestam Holst.
Kampanjen pågår till årsskiftet och kommer sedan följas upp med fler initiativ.
– Att förstå en 216 år lång historia kring ett anrikt varumärke som Pictet är en komplex utmaning som enbart en smart och samarbetskunnig byrå kan ta sig an. NoA förstod våra värderingar väl och applicerade dem. Under hela vårt samarbete var omständigheterna utmanande – som till exempel att regissera en film på distans, med olika tidszoner – men produktionen flöt på smidigt, säger Isabelle von Ribbentrop, global chef för varumärke, marknadsföring och sponsring på på Pictet.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Kreatörer: Tiago Pinho, Karl Wikström & Samuel Åkesson
Producent: Petur Mogensen
Produktionsledare: John Müllersdorf
Kundansvariga: Carl-Fredrik af Sandeberg & Johan Östlund