Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Allente släpper nytt kampanjkoncept – utser alla kunder till kungen av tv

Publicerad: 17 juni 2022, 12:38

Allente släpper nytt kampanjkoncept

Allente släpper nytt kampanjkoncept. ”Kungen av tv” ska förmedla att alla kan styra sitt tv-tittande genom Allente.


Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

På måndag lanserar Allente som är sammanslagningen av varumärkena Viasat och Canal digital, ett nytt kampanjkoncept.

– När vi lanserade Allente som varumärke i april 2021 var det med konceptet ”Bättre tillsammans”. Der fungerade absolut bra i uppstartsfasen, när vi ville kommunicera att två starka varumärken blivit ett. Men nu ser vi att det är dags att lägga i nästa växel för att möta utmaningarna att öka varumärkeskännedomen och därmed marknadspenetrationen, säger Maja Wikman Ulrich, PR- och kommunikationschefpå Allente.

Det nya konceptet kallas ”Kungen av tv”, är ett begrepp som hyllar den passionerade tv-tittaren. ”Kungen av tv” är ett universum där Allente inte är hjälten, men katalysatorn för tv-upplevelsen. Den ger tittaren kontroll över tv:n med alla sätt som finns att titta på tv i dag. 

– För att verkligen bevisa det menar vi att det är viktigt att visa att det inte bara finns en kung av tv – alla kan bli kungen av tv, bara de har Allente.  Vi gör det genom att kommunicera kring våra viktigaste ingångsportar och skapa ett distinkt uttryck. Att kombinera dessa två områden har varit en utmaning, men i och med detta koncept tycker vi att vi hittat ett en bra väg framåt. Även om vi fick inkludera levande ormar, hästar och en hund som bara motvilligt bar en krona under inspelningen, säger Maja Wikman Ulrich.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

 

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.