Kampanj
Aller Media hyllar sina läsare i nytt koncept med Drum
Publicerad: 7 juli 2022, 07:54
Med kampanjen ”The people who read” gör Aller Media en storsatsning för varumärket med uttag som bland annat kommer att synas i tv, sociala medier, utomhus, print och
digitalt.
Aller Media lanserar tillsammans med reklambyrån Drum ett nytt kommunikationskoncept där läsningen står i fokus, ”The People who Read”. Planen framåt är att skapa en serie av kreativa uttag där bredden i Aller Medias varumärken och kvinnliga målgrupp lyfts fram. Konceptet syftar även till att locka nya användare till inspirerande läsning med värden som vardagslyx, tid för sig själv och en paus från det digitala, i fokus. Artisten Mapei har gjort musiken och Elliphant är voice-over rösten.
– Vår marknadskommunikation har historiskt fokuserat väldigt mycket på pris och premie. Det vill vi ändra på. Det nya konceptet lyfter ögonblick från människors vardag och knyter samman intressen, innehåll och upplevelser. Med detta vill vi hylla både våra läsare, vårt innehåll och våra varumärken. Med Drum och OMD uppnår vi den ”full funnel”- marknadsföring som så många bolag eftersträvar, och kan med korta ledtider iterera både kanalmix och det kreativa baserat på data och insikter. Jag ser väldigt mycket framemot att vidareutveckla konceptet och vårt sätt att nå våra målgrupper, säger Hanne Nikolaisen i ett pressmeddelande.
– Läsandet i dag sker på många olika plattformar och den fysiska tidningen lever i hög grad fortfarande. Med vårt kommunikationskoncept hoppas vi på att fler ska hitta just sin källa till inspiration i läsandet. Vägen dit har varit ett otroligt roligt och givande samarbete med kund som vi ser fram emot att utveckla vidare, säger Tina Arvidsson, account director på Drum.
Reklamkampanjen har gjorts i samarbete med Fanny & Alexander Productions och går just nu som annons i TV4, utomhus, print och i social- och digitala videoannonser.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Drum
Projektledare: Tina Arvidssom
Creative Director & Copywriter: Philippa Magnusson
Creative Director & AD: Erik Grönlund
Aller Media
Hanne Nikolaisen, Head of Marketing & B2C
Carolina Månsson, Head of Brand Experience
Johanna Bergwall Wiik, Marketing Campaign Specialist
Produktionsbyrå Fanny & Alexander
Ansvarig :Alexander Gibbons Barth
Regissör: Liza Morberg