Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Allsvenskan uppskjuten – då gör Discovery reklamfilm för alla som saknar fotbollen

Publicerad: 22 April 2020, 08:10

Dplays senaste reklamfilm är bland annat inspelad i en tom fotbollsstadion.

Foto: Press

Coronaviruset har skjutit upp både Allsvenskan och Superettan. Nu vill Dplay, tillsammans med Acne och Bond Street, fånga fansens längtan i en ny reklamfilm.


Ämnen i artikeln:

DiscoveryAcne

Karin Frick, Alexander Axén, Tommy Åström, Petra Svensson, Jonas Dahlquist, Irma Helin och Diljen Otlu. I Discoverys senaste kampanjfilm samlar kanalen flera av sina sportprofiler, med målet att fånga de fotbollsugna fansens längtan efter att årets uppskjutna säsong ska dra i gång. 

– På grund av den rådande Coronasituationen är längtan efter den Allsvenska avsparken i år mer påtaglig än någonsin. Det blir inte minst tydligt för oss på Discovery, som ju nu egentligen skulle ha varit i full fart med att producera Dplays första allsvenska säsong, säger Carl Waldenor, marknadsdirektör på Discovery Sweden, i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen, som går under konceptet ”Dplay - Allsvenskans nya hemmaplan”, har skapats tillsammans med Acne och Bond Street.

– Med denna film vill vi och våra talents adressera denna längtan, och samtidigt försäkra de svenska fotbollssupportrarna att vi står redo att sätta igång så snart som det är säkert att sparka igång fotbollen igen, säger Carl Waldenor.

Arbetsgrupp:

Calle Östlund, Regi & Creative director, Discovery

Charlotte Rosen, Projektledare, Discovery

Daniel Jacobsson, Senior editor, Discovery

Michel Szabo, Fotograf

Ante Stenberg, Art Director, Acne

Joakim Lingström, copywriter Acne

Rasmus Renhuldt Tsardakas, copywriter Acne

David Klagsbrun, projektledare Acne

Bond Street, grafik och grade

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

DiscoveryAcne

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.