Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Allt är möjligt i Telenors framtidsvärld

Publicerad: 30 april 2021, 08:19

Nu kommer uppföljningen av Nord DDB:s nya koncept för telekombolaget.


Ämnen i artikeln:

TelenorNord DDB

Det har snart gått ett år sedan Telenor släppte sitt nya reklamkoncept ”Det bästa har inte hänt än”, framtaget tillsammans med Nord DDB. Den nya riktningen målar upp en framtidsutopi där allt görs möjligt tack vare 5G-nätet. 

Nu lanseras uppföljningen, med en rad filmer under samma devis. Bland annat får tittaren följa en nyvaken man och hans rutiner innan det bär av till arbetet, samt en kvinna som bor i ett något annorlunda hus. 

– I en kategori där melankoli snarare är regel än undantag, bryter vi av och inspirerar, vi pekar på de oanade möjligheter som uppkoppling faktiskt innebär. Något som vi är övertygade om kan bidra till en positiv utveckling både i våra liv, vår vardag, på jobbet och i våra relationer. Och för samhället i stort. När vi befinner oss i en så komplex tid, som nu, är det den obotliga optimismen som driver utvecklingen och världen framåt, säger Tobias Clewemar, head of brand på Telenor, i ett pressmeddelande.

Även uppföljningen är framtagen av Nord DDB och filmerna har producerats av Giants & Toys. Den kommer att synas på tv, OLV, display, OOH och i print. 

– Med alla utmaningar som kommit i samband med Covid-19 har det krävts en stor dos optimism för att gå i mål med den här kampanjen – vilket vi hoppas och tror genomsyrar slutresultatet, säger Johanna Björnfot, projektledare på Nord DDB.

Byråer:

Kommunikationsbyrå: NORD DDB

Regissör: Sara Haag

Produktionsbolag: Giant & Toys

Mediebyrå: PHD

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

TelenorNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.