Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Amazon släpper global kampanj för Alexa – svensk har regisserat

Publicerad: 22 Oktober 2020, 11:45

Från Amazons nya kampanj för Alexa.

Med humor och skarpa kontraster ska Amazon övertyga ofrälsta om fördelarna med smarta högtalare.


Ämnen i artikeln:

Andreas NilssonAmazonAmazon AlexaDroga 5

På solstolen och vid strykbrädan. I en ny global kampanj för Amazons smarta högtalare Alexa blandas dramatiska filmscener med det alldeles vanliga – som att stryka sina kläder framför tv:n. 

Kampanjen är framtagen av Droga5 London och regisserad av svenska Andreas Nilsson, via Biscuit Filmworks. Han är framför allt känd som regissör för den prisbelönta Volvoreklamen ”Epic Split”, men har också arbetat med tunga varumärken som Snickers, Toyota och KFC. 

Men kampanjen hoppas Amazon på att nå de som är helt nya inför tekniken. 

– Även triviala sysslor som att släcka en lampa, byta låt eller spola tillbaka en film görs magiska när du kan kontrollera dem med din röst... och Alexa så klart, säger Shelley Smoler, executive creative director of Droga5 London, till Campaign

 

Läs mer: ”Amazon-byråerna” redo för Sverigelansering – här är deras tips för succé

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.