Kampanj
Amazon tar hjälp av Penny Parnevik för att få med svenskar på Prime-tåget
Publicerad: 13 juli 2022, 12:45
För att uppmärksamma Prime day, som pågått de senaste dagarna, tar Amazon hjälp av Penny Parnevik och skämtar om svenskars fäbless för amerikanska högtider.
Det allra första Prime day hölls 2015, men Amazon Prime lanserades inte i Sverige förrän förra året. Prime Day är Amazons egen version av Black Friday, med rabatterade priser och gratis frakt på varor, men bara för de som är medlemmar i Prime-klubben.
I år har man tagit hjälp av tv-personligheten Penny Parnevik för att upplysa svenskarna om rean.
– Jag har länge varit ett stort fan av Amazon och är väldigt glad över att få vara med och lansera vår allra första Prime Day någonsin i Sverige. Svenskar älskar traditioner och firar redan flera amerikanska högtider - därför är det extra kul för mig som svensk-amerikansk att få guida och hjälpa svenskarna att maxa sina förberedelser, säger hon i ett pressmeddelande.
I fyra filmer ger Penny Parnevik tips på hur hon maxar Prime day. Filmerna kan ses på Amazons hemsida och i Amazons och Penny Parneviks sociala medier.
Kampanjen är skapad av BCW och filmerna är producerade av Honst.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.