Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Amazons julkampanj fångar 2020 i ett nötskal

Publicerad: 11 November 2020, 08:47

”The show must go on” är både ledmotiv och själva idén i Amazons globala julkampanj.


Ämnen i artikeln:

AmazonJulkampanj

2020 kommer att skrivas som ett av de svarta kapitlen i mänsklighetens historia. För första gången i modern tid har stora delar av världen tvingats in i sina hem av en pandemi som tycks komma tillbaka varje gång vi fått en smygande känsla om att det är över. 

Utöver de liv som skördats har pandemin inneburit ett år av besvikelser och inställda planer. Den sistnämnda känslan försöker Amazon fånga i sin årliga julkampanj, framtagen av Lucky Generals.

I den två minuter långa filmen, med Queens ”The show must go on” som ledmotiv, uppfylls en ung balettdansös drömmar när hon utses till att ha huvudrollen i den årliga vinteruppsättningen. Hon berättar stolt för sina föräldrar och inleder den hårda träningen bara för att en tid senare få ett brev om att framträdandet ställs in.

In kliver dansösens dotter som ser till att uppsättningen blir verklighet i kvarteret snarare än på baletten. I ett krystat försök att få in Amazon i berättelsen köper en bekant en ficklampa som ska fungera som ljus under föreställningen och dansösens mamma syr upp en klänning. När dagen är kommen blir det naturligtvis succé. 

”The show must go on” är en av årets första stora julkampanjer och hade premiär i samband med att Amazon släppte sina julerbjudanden. Den är framtagen av amerikanska Lucky Generals och i huvudrollen ser vi 17-åriga fransyskan Taïs Vinolo.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

AmazonJulkampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.