Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

American express donerar annonsutrymmet till krogbranschen

Publicerad: 26 Mars 2020, 09:35

De närmsta två veckorna kommer American express skänka allt sitt annonsutrymme till krisande krögare.


Ämnen i artikeln:

CoronavirusetAmerican ExpressPost

Restaurangbranschen är en av de branscher som drabbats allra hårdast av den pågående coronakrisen. Flera krögare har i medier vittnat om hur försäljningen fullkomligt tvärnitat.

För att stödja utsatta krogar väljer nu American express att donera det annonsrymme man bokat för de två kommande veckorna till krogbranschen. Initiativet, som fått namnet ”Backa krogen!” har tagits tillsammans med Eternity group och Post Sthlm. De krögare som vill synas behöver bara höra av sig till American express med en kort film där de berättar om sin restaurang och om vad man kan göra för att stötta den.

– Vi vill göra det vi kan för att hjälpa till i denna svåra stund. Därför känns det helt rätt att stötta den svenska krogbranschen som just nu kämpar för sin överlevnad. Marginalerna är små i vanliga fall, vilket gör att uteblivna gäster drabbar branschen mycket hårt. Backa krogen! är inte lösningen på allt, men förhoppningsvis blir det i alla fall en hjälpande hand när den behövs som mest, säger Fredrik Sauter, nordisk vd för American Express.

American express vill i pressmeddelandet inte ge någon exakt siffra på vad annonsutrymmet är värt men skriver att det rör sig om miljonbelopp.

– Det här är en stor satsning från oss som kommer att synas oerhört mycket, säger Fredrik Sauter.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.