onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Amerikanska mjölklobbyns känga till Oatly

Publicerad: 24 april 2023, 12:30

Aubrey Plaza slår ett slag för mjölkindustrin i ny kampanj.

Med Aubrey Plaza som frontfigur lanseras Wood Milk, och skickar därmed en tråkning till bland annat Oatly från den amerikanska mjölkindustrin.

Ämnen i artikeln:

OatlyKampanjPR-kampanjReklamkampanjReklam

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Wood Milk med Aubrey Plaza i spetsen lanserar ett nytt substitut för mjölk, gjort av trä.

Eller ja ... det handlar om en gliring till mjölkindustrins konkurrenter, så som Oatly och Alpro.

”Have you ever looked at a tree and thought – could I drink this? I did, and that's why I created wood milk”, säger Aubrey Plaza bland annat i kampanjen.

På kampanjsidan kan man bland annat läsa:

IT DOES A BODY WOOD!

Wood Milk is made from the finest trees grown the old-fashioned way: out of the ground. We think our artisanal blend of trunks, roots and branches will be the only milk you’ll want to drink for the rest of your life.

100% PURE WOOD MILK TASTE

Sure, Wood Milk is great for you. But did you know it also tastes like real wood? A world-renowned milk sommelier said of its taste: “With delightful hints of hickory, Wood Milk is even more delicious than it looks.”

De som ligger bakom kampanjen är Got milk? Det är en amerikansk kampanj som uppmuntrar till konsumtion av mjölk och mejeriprodukter. Den drivs i dag av MilkPEP, det vill säga den amerikanska mjölkindustrin. Men från början skapades den av reklambyrån Goodby Silverstein & Partners för California Milk Processor Board 1993.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev