Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 10 augusti 2020, 09:24
Om en månad slocknar de analoga tv-kanalerna för en halv miljon Com hem-kunder. För att leda tittarna rätt och minska förmodad frustration släpper telekombolaget nu en informationskampanj ledd av skådespelerskan Pia Johansson.
Omställningen från en analog till digital tv-marknad har pågått under många år. Om en dryg månad tar Com Hem, som har cirka 1,6 miljoner hushåll som kunder, det slutgiltiga steget och släcker sina analoga sändningar för gott. För de cirka 500 000 hushåll som fortfarande tittar analogt kommer det innebära en del frustration följt av att de måste ställa om sina tv-apparater. Genom en ny informationskampanj riktad till målgruppen 55+, där 41 procent aldrig gjort en kanalsökning, försöker telekombolaget nu undvika onödig irritation hos kunderna genom att guida dem genom förändringen. Hushållen har tidigare i år informerats om förändringen även via brev.
Filmen frontas av skådespelerskan Pia Johansson.
– Vi gör det här för att alla 1,6 miljoner som bor i ett Com Hem-hus ska få en bättre bild- och ljudupplevelse, och ett konkurrenskraftigt grundutbud med tv-kanaler som de kan se på sin tv eller via Comhem Play på exempelvis en surfplatta eller mobiltelefon, säger Samuel Skott, kommersiell chef på Com Hem.
Reklambyrå bakom filmerna är M&C Saatchi med produktion från Crosby Studio. Idén kommer från Paues Åberg Communications.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Kundansvarig Com Hem– Vicki Galiamoutsa/Fredrik Hallstan
Idé och koncept: Paues Åberg Communications
Produktionsbolag – Crosby Studio
Projektledare: Ulrika Becker
Kreativ producent: Mikaela Lövgren
Reklambyrå – M&C Saatchi
Mediabyrå – Mediacom