Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Animals nya kampanj för Volvia: ”Vill skapa ett visuellt universum där bollarna tar plats”

Publicerad: 25 oktober 2021, 11:02

Lysande fotbollar står i rampljuset när Volvia vill göra bilister mer medvetna om barns säkerhet på vägarna.

Foto: Animals/Volvia

Lysande fotbollar står i rampljuset när Volvia vill göra bilister mer medvetna om barns säkerhet på vägarna. ”Volviabollen är gjord för att lysa upp i mörkret”, säger kreatörer August Laustsen på Animal.


Ämnen i artikeln:

KampanjAnimalReklam

Sverige går in i den mörka perioden. Och med den ökar risken för att bilister inte ska se fotgängarna som befinner sig på vägen. Det vill en ny kampanj av Volvia råda bukt med. Tillsammans med byrån Animal lanserar de en kampanj med självlysande bollar med namnet ”Efter boll kommer barn”.

Ger bort lysande bollar

Tanken med initiativet är att påminna både föräldrar och bilister om hur barn syns i trafiken när det är mörkt.

– Volviabollen är gjord för att lysa upp i mörkret. Men den här kampanjen ville vi skapa ett visuellt universum där bollarna syns och tar plats – och på så sätt påminna om att det som kommer efter bollen inte alltid gör det, säger kreatören August Laustsen i ett pressmeddelande från Animal.

LÄS MER: Redaktionen väljer veckans kampanjer

Bakom kampanjen står den byrån Animal medan Slutet är Nära och regissören Mats Udd har producerat filmerna för Volvia.

Inför varje höst tävlar Volvia ut en limiterad upplaga av Volviabollarna. Tävlingen och kampanjen drog nyligen i gång och kommer pågå under hösten.

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjAnimalReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.