Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

ANR BBDO gör reklam för kollektivavtalade försäkringar – med humor

Publicerad: 21 Augusti 2020, 13:29

Från ANR BBDO:s nya kampanj för AFA Försäkring.

De flesta vet att det är fel att äta rå kyckling eller att göra slut via en kompis – samtidigt är kännedomen låg om kollektivavtalade försäkringar, enligt Novus. Det tar ANR BBDO fasta på i en ny kampanj för AFA Försäkring.


Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Enligt Novus-mätningar upplever enbart 29 procent av den svenska befolkningen att de har koll på sina kollektivavtalade försäkringar. Det vill Akademikeralliansen, Kommunal och OFR tillsammans med AFA Försäkring ändra på – med hjälp av en kampanj bestående av flera reklamfilmer med glimten i ögat. 

Kampanjen är den fjärde i raden inom konceptet ”Intressant vetande” och är gjord av ANR BBDO. Den lanseras under hösten 2020 och kommer att synas i sociala medier. Filmerna är producerade av BRF och regisserade av Sacarias Kiusalaas.

Cirka 4,7 miljoner människor har en eller flera kollektivavtalade försäkringar hos AFA Försäkring. 

Arbetsgrupp

Hanna Lundberg, AD, ANR BBDO

Gabriel Blidö, AD, ANR BBDO

Daniel Yosefi, Copy, ANR BBDO

Barbro Långjuth, produktionsledare, ANR BBDO

Pontus Karlsson, projektledare, ANR BBDO

 

B-Reel Films, produktionsbolag

Sacarias Kiusalaas, regissör

 

Johan Ljungqvist, beställare, AFA Försäkring

Camilla Kinnarinen, projektledare, AFA Försäkring

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

ANR BBDO

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.