Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 21 augusti 2020, 13:29
Från ANR BBDO:s nya kampanj för AFA Försäkring.
De flesta vet att det är fel att äta rå kyckling eller att göra slut via en kompis – samtidigt är kännedomen låg om kollektivavtalade försäkringar, enligt Novus. Det tar ANR BBDO fasta på i en ny kampanj för AFA Försäkring.
Ämnen i artikeln:
ANR BBDOEnligt Novus-mätningar upplever enbart 29 procent av den svenska befolkningen att de har koll på sina kollektivavtalade försäkringar. Det vill Akademikeralliansen, Kommunal och OFR tillsammans med AFA Försäkring ändra på – med hjälp av en kampanj bestående av flera reklamfilmer med glimten i ögat.
Kampanjen är den fjärde i raden inom konceptet ”Intressant vetande” och är gjord av ANR BBDO. Den lanseras under hösten 2020 och kommer att synas i sociala medier. Filmerna är producerade av BRF och regisserade av Sacarias Kiusalaas.
Cirka 4,7 miljoner människor har en eller flera kollektivavtalade försäkringar hos AFA Försäkring.
Hanna Lundberg, AD, ANR BBDO
Gabriel Blidö, AD, ANR BBDO
Daniel Yosefi, Copy, ANR BBDO
Barbro Långjuth, produktionsledare, ANR BBDO
Pontus Karlsson, projektledare, ANR BBDO
B-Reel Films, produktionsbolag
Sacarias Kiusalaas, regissör
Johan Ljungqvist, beställare, AFA Försäkring
Camilla Kinnarinen, projektledare, AFA Försäkring
Ämnen i artikeln:
ANR BBDO