Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

ANR BBDO gör reklam för kollektivavtalade försäkringar – med humor

Publicerad: 21 augusti 2020, 13:29

Från ANR BBDO:s nya kampanj för AFA Försäkring.


De flesta vet att det är fel att äta rå kyckling eller att göra slut via en kompis – samtidigt är kännedomen låg om kollektivavtalade försäkringar, enligt Novus. Det tar ANR BBDO fasta på i en ny kampanj för AFA Försäkring.


Ämnen i artikeln:

anr+1

Enligt Novus-mätningar upplever enbart 29 procent av den svenska befolkningen att de har koll på sina kollektivavtalade försäkringar. Det vill Akademikeralliansen, Kommunal och OFR tillsammans med AFA Försäkring ändra på – med hjälp av en kampanj bestående av flera reklamfilmer med glimten i ögat. 

Kampanjen är den fjärde i raden inom konceptet ”Intressant vetande” och är gjord av ANR BBDO. Den lanseras under hösten 2020 och kommer att synas i sociala medier. Filmerna är producerade av BRF och regisserade av Sacarias Kiusalaas.

Cirka 4,7 miljoner människor har en eller flera kollektivavtalade försäkringar hos AFA Försäkring. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://youtu.be/kyg9wtF5D0Q

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://youtu.be/YGcqFjU1i9s

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://youtu.be/kxo569KnOnA

Arbetsgrupp

Hanna Lundberg, AD, ANR BBDO

Gabriel Blidö, AD, ANR BBDO

Daniel Yosefi, Copy, ANR BBDO

Barbro Långjuth, produktionsledare, ANR BBDO

Pontus Karlsson, projektledare, ANR BBDO

 

B-Reel Films, produktionsbolag

Sacarias Kiusalaas, regissör

 

Johan Ljungqvist, beställare, AFA Försäkring

Camilla Kinnarinen, projektledare, AFA Försäkring

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

anr+1

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.