Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Användargenererat material bakom hoppingivande Facebook-kampanj

Publicerad: 9 April 2020, 08:55

Tårdrypande från Facebook som visar vad världen gör för att hålla ihop under svåra tider.


Ämnen i artikeln:

FacebookDroga5

Medan svenska varumärken just nu tycks hålla tillbaka när det kommer till emotionella coronakampanjer har flera internationella valt ett helt annat spår. I sin senaste kampanj har Facebook lyckats komma runt problemet med den inställda reklamproduktionen och istället vänt sig till sitt ändlösa arkiv av användargenererat material. I kampanjen ”Never lost”, framtagen av Droga5, får vi till brittiska spoken word-poeten Kate Tempest röst se bilder och filmer från hela världen som visar hur människor kämpar för att fortsatt hålla ihop. Från mormödrar som hälsar på sina barnbarn genom en glasruta till dansande sjukvårdspersonal.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FacebookDroga5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.