Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Anyfin rullar ut stor tv-kampanj – ska visa ett mänskligare varumärke

Publicerad: 23 augusti 2021, 11:43

Med en serie vardagsnära filmer ska Anyfin förstärka utmanarpositionen.


Ämnen i artikeln:

AnyfinB-reel films

Innan sommaren lanserade fintechbolaget Anyfin en ny varumärkesidentitet som ska förstärka bolagets utmanarposition i den traditionellt generiskt blå finanssektorn. Nu byttes rosa och blått ut mot en bredare palett. Delfinen som använts som talesperson för bolaget plockades bort och i appen kan användarna numera själva bestämma vilken färg de vill ska vara den dominerande. Bolaget lanserade även en ny logotyp och typsnitt, framtaget av varumärkes- och designbyrån Kurppa Hosk

Nu kommer nästa steg i att förstärka positionen när Anyfin i veckan rullar ut en stor tv-kampanj. 

Kampanjen är framtagen inhouse, tillsammans med B-Reel Films och bär budskapet ”En ganska smart ekonomiapp”.

Kampanjen kommer att synas brett i tv, digitala kanaler och sociala medier. Precis som den nya identiteten skulle visa ett mer empatiskt varumärke handlar det nu om mer mänskliga filmer som samtidigt är produktnära. Filmerna visar upp olika vardagssituationer där Anyfins app kan hjälpa användarna med ekonomin.

De olika scenerna visar bland annat en ung kvinna som snabbt vill se om hon har utrymme att unna sig något extra och en annan kvinna som väljer favoritfärgen gul i appen. Filmerna kommer sedan Anyfin under året har lanserat en rad nya tjänster som hjälper användarna att planera sin ekonomi. 

– Syftet är att visa upp den bredd av tjänster vi nu erbjuder, och sätta dem i en kontext som människor enkelt kan relatera till, kommenterar Alexander Engels, marknadschef på Anyfin.

Reklamfilmen i sin helhet går live idag, den 23 augusti, på TV4.

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

AnyfinB-reel films

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News