Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Anyfins ”gnuggisar” ska sätta stopp för kreditköp under Black week

Publicerad: 20 November 2020, 09:16

Fintech-bolaget fortsätter att profilera sig som en aktör som kämpar för samhällets ekonomiska hälsa.


Ämnen i artikeln:

Anyfin

Nästa fredag är det dags för årets största e-handelsdag, Black friday. De senaste två åren har det dock blivit fredag hela veckan lång, och fenomenet kan lika gärna beskrivas som ”Black week”.

Inför veckan ser Anyfin, som försökt positionera sig som det schyssta fintech-bolaget, en chans att kampanja. Under Black week kommer de att skicka ut klassiska ”gnuggis-tatueringar” som ska uppmana kunderna att inte handla på kredit. Tidigare har Anyfin i sin kommunikation varit kritiska mot konsumtionslån, ett fenomen som de senaste åren ökat kraftigt.

Tatueringarna bär budskap som ”Think twice”, ”To buy or not to buy” och ”Stay strong.

– Många människor lockas in i skuldfällan. Budskap som ”låna för Black Friday”, ”Köp nu, betala senare” leder tusentals svenskar in i skuld som sedan är svår att ta sig ur. Vi vill vara tydliga med att det kan vara jättebra för din ekonomi att handla saker på rea men att det är lätt att lockas in att handla mer, och att belåna sig. Vi vill helt enkelt hjälpa människor att tänka till en extra gång, säger Mimmi Arndt, marknadschef på Anyfin.

Bild 1/1  

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Anyfin

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.