Kampanj
Apohem presenterar nytt koncept – hyllar badrumsritualer
Publicerad: 17 april 2023, 12:23
Aldrig tandborstning före vitaminpillren eller tandtrådstorsdag. Alla har vi våra inövade badrumsritualer, en insikt som ligger till grund för Apohems nya långsiktiga koncept.
I december 2022 anlitade nätapoteket Apohem Save our souls som ny kreativ byrå. Uppdraget för byrån var att ta fram ett koncept som skulle bidra till att tydliggöra Apohems position på apoteksmarknaden. Nu presenterar parterna ”För alla dina ritualer”. Grunden i konceptet är de badrumsritualer många människor har, oavsett om det gäller långa bad eller att man alltid lägger på sin ansiktsmask på ett särskilt sätt. Ritualer där själva produkterna spelar en självklar roll.
– Self care, hälsa och hudvård upplevs ofta som något exklusivt för dem som har mycket pengar och tid, säger Apohems CMO Therese Kempe. Vi vill visa att det inte behöver vara dyrt eller krångligt att ta hand om sig själv och dem man tycker om. I vårt universum är brustabletter, kosttillskott och nässköljning minst lika mycket self care som exklusiva serum och krämer.
Tanken är att konceptet ska bli långsiktigt och utgöra en grundplatta för all Apohems kommunikation. Kampanjen lanseras i dag och kommer att synas i tv, utomhus, digitalt samt i podd- och influencersamarbeten.
– Vi såg att nästan alla har sina egna personliga sätt för att göra det man sysslar med i badrummet lite härligare, säger Olle Langseth, kreatör på Save our souls. Nån kör med tandtråd, använder tandpetare och gurglar på ett särskilt sätt, någon annan radar upp sina kosttillskott i en speciell ordning, och sen finns det dom som kommit på att om man tänder ett doftljus och sätter på musik så skriker barnen mindre när man luskammar dem. Folk har sina ritualer helt enkelt, och även den vardagligaste är värd att lyfta fram.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Foto: THE TEMPLATES
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Apohem
CMO: Therese Kempe
Design: Caroline Kauffmann och Nathalie Torpenberg
VD: Gustav Hasselgren
Creative Agency: Save our souls
Fotograf: Gustav Almestål
Mediabyrå: HowCom
Account Director: Therese Andersson
Business Director: Patrik Furuhagen
Digital Strateg: Silvia Barklund
Digital: Mia Hellsten
Broadcast: Anton Jormeus
OOH: Michaela Treslow
Produktionsbolag: Camp David
Daniel Wårdh, Director
Fotograf: Moritz Matlik
Per Welén, Exekutiv Producent
Viktor Jörneryd, Producent