onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Apollo lanserar nytt kommunikationskoncept

Publicerad: 27 december 2022, 10:25

Michel Tornéus ses i Apollos nya webbserie.

Nordiska profiler stöter på utmaningar i nya konceptet.

Ämnen i artikeln:

NyheterApollo

R

Redaktionen

red@resume.se


Apollo lanserar det nya reseprogrammet ”Go. Live a little!” och därmed rullar researrangören också ut en kampanj för sommarens resmål. I reseprogrammet möter programledaren Erik Segerstedt kända profiler på olika resmål och kommer med både utmaningar och belöningar. Bland profilerna märks Klara Hammarström, norska influencern Chris Nyhus, Michel Tornéus och danska programledaren Lisbeth Østergaard. I kommunikationen ses de testa saker de aldrig har gjort förut. 

Med lanseringen av reseprogrammet följer researrangörens kommunikation konceptuellt i kampanjen för sommarens resmål i alla nordiska länder. 

– Vårt mål har varit att skapa relevant och inspirerande kommunikation som är mer än reklam och bra för de plattformar där vi hämtar vår information idag. Vi älskar att tipsa om nya spännande saker att göra när man är ute och reser och älskar känslan av att få leva lite extra, så som det ofta blir när man åker på semester säger Sandra Miller Kinge, kommunikationschef Apollo. 

Apollos arbete med kampanjen har skett inhouse under ledning av marknadschef Daniel Barkland och brand manager Sofia Gerholm och lanseras nordiskt den 27 december. Till sin hjälp för att producera reseprogrammet har de haft Bonnier Brand Studio & Studio Agency. Reseprogrammets avsnitt släppps 27 december, 3 januari, 10 januari, samt 17 januari. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Apollo Inhouse Lead

Head of Marketing: Daniel Barkland

Brand Manager: Sofia Gerholm

Content Lead: Jenny Martinsson

Projektledare: Christina Norlin

Head of Social media: Matilda Bergfeldt

Head of PR: Beatriz Rivera

CRM Manager: Emma Asplund

Head of E-Commerce: Matthias Lewin


Produktionsteam

Producent: Tony Ryttar (Brand Studio & Studio Agency)

Executive producer: Pär Carlsson (Brand Studio & Studio Agency)

Produktionsledare: Sandra Pilut (Brand Studio & Studio Agency)

Projektledare: Andrea Tham (Brand Studio & Studio Agency)

Foto: Daniel Borgefors & Justus Bång (Brand Studio & Studio Agency)

Native content: Therese Färsjö & Lars Collin (Brand Studio & Studio Agency)

Stillbild foto: Linus Hallsenius

Producent musik: Fredrik Sonefors

Copy: Per Forsberg

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev