Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Apotek Hjärtat och Mind vill lösa tonårsbråken med ny guide

Publicerad: 17 augusti 2021, 12:09

Foto: Pressbild

Tillsammans med den ideella organisationen Mind lanserar Apotek Hjärtat initiativet ”Älskade tonåring”, en guide för alla tonårsföräldrar.


Ämnen i artikeln:

Apotek HjärtatMindWenderfalck

Enligt en undersökning från Sifo bottnar majoriteten av bråk mellan tonåringar och föräldrar i skärmtid, sysslor och läxläsning. Samtidigt tycker 26 procent av föräldrar att det är svårt att kommunicera med sina tonåringar, och 27 procent är oroliga för sin tonåring.

– Till apoteken kommer många tonåringar och föräldrar för att få råd och stöd kring allt från akne till sömnproblem. Våra medarbetare har god kunskap om förändringarna som sker i tonårskroppen, och med hjälp av Minds kompetens kan vi även ge råd kopplat till de förändringar som händer i knoppen, säger Annika Svedberg, chefsapotekare på Apotek Hjärtat, i ett pressmeddelande. 

– I bland kan det vara svårt att hantera allt som händer, både för föräldrar och barn. Med den här guiden vill vi hjälpa föräldrar att på bästa sätt kunna stötta sina barn under tonårstiden, uppger Niklas Gulin, chef för Stödverksamheten på Mind, i pressmeddelandet.

Apotek Hjärtat och Mind inledde sitt samarbete i våras med en kampanj om psykisk ohälsa. 

Det är PR-byrån Wenderfalck som hjälpt till att ta fram kampanjen och kampanjvideon, och artisten Maja Francis står för musiken.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News