Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Apotek Hjärtat uppmanar att känna lite extra på pung, bröst och armhåla i duschen

Publicerad: 29 September 2020, 12:32

I samarbete med Cancerfonden bidrar Apotek Hjärtat årligen i arbetet med att besegra cancer. Förutom att sälja de rosa banden väljer varumärket i år att fokusera på en tidig upptäckt, vilket kan göras i duschen.


Ämnen i artikeln:

Apotek HjärtatWenderfalck

En tidig diagnos och snabb påbörjan av behandlingen är konstaterat en av de viktigaste faktorerna för att öka chansen för överlevnad bland cancerpatienter.

En stor del av den svenska befolkningen känner till vikten av att själv undersöka kroppen regelbundet, för att kunna upptäcka eventuella förändringar. En ny undersökning, beställd av Apotek Hjärtat, visar dock att hälften av alla svenskar (54 procent) inte gör det. Nära hälften (49 procent) tycker även att det är svårt att skapa en rutin för undersökningen, medan två av fem (41 procent) upplever att de inte har tillräcklig kunskap om hur de ska gå tillväga.

En lämplig plats för att känna igenom kroppen är i duschen, utan kläder och med hal kropp. Men eftersom en sån daglig rutin är lätt att glömma har Apotek Hjärtat tagit fram ett klistermärke som fästs på sina duschprodukter. En enkel påminnelse om att tvåla allt från pung, bröst och armhåla så att man kan lära känna din kropp och upptäcka eventuella förändringar. 

Arbetsgrupp

Byrå: Wenderfalck

Nathalie Folkeryd, PR-rådgivare

Daniela Westmark, copy

Joel Klasén, designer

Maria Strandlund, kundansvarig

Nils Nyebølle, produktionsledare

Sofi Viebke, PR-konsult

Kund: Apotek Hjärtat

Anna Mossklint, projektledare marknadskoncept

Isabella Rönnmark, PR-ansvarig

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Apotek HjärtatWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.