Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Apoteksgruppen förnyar samarbetet med Peter Magnusson – ska göra 16 nya reklamfilmer

Publicerad: 29 december 2020, 11:08

Peter Magnusson syns i Apoteksgruppens reklamserie.

Foto: Press

Även 2021 kommer komikern Peter Magnusson att synas i Apoteksgruppens reklamfilmer. ”Kombinationen av humor, igenkänning, värme och rådgivning är stark”, säger Anna Bergstedt Brand, Marknads- och kommunikationsdirektör hos Apoteksgruppen.


Ämnen i artikeln:

ApoteksgruppenPeter MagnussonReklam

I början av året lanserade Apoteksgruppen ett nytt reklamkoncept med fokus på att kombinera rådgivning med humor och igenkänning. Till sin hjälp har de haft komikern och skådespelaren Peter Magnusson i rollen som kund, och som tillsammans med Apoteksgruppens egen farmaceut Christina Norrby synts i flera reklamfilmer. 

Nu står det klart att Peter Magnusson kommer att synas i Apoteksgruppens reklam även kommande år. 

– Vi har sett att kombinationen av humor, igenkänning, värme och rådgivning är stark. Under vissa kampanjperioder har vi sett försäljningsökningar på över 2500% jämfört med samma kampanj föregående år. Vi ser också att vi tar stora kliv framåt i vår varumärkesmätning och i alla de nyckeltal vi mäter, säger Anna Bergstedt Brand, Marknads- och kommunikationsdirektör hos Apoteksgruppen. 

Totalt 16 nya filmer kommer att visas under året, med start i januari 2021. De kommer synas på TV4 Group samt på sociala medier. 

– Jag har jobbat med humor som skådespelare och komiker under många år, men jag har aldrig gjort humor på 13 sekunder tidigare, säger Peter Magnusson och fortsätter: 

– Många kan tycka det är pinsamt att exempelvis prata om hemorrojder eller vårtor, men det är ju något som drabbar väldigt många så det är givande att få vara med och påverka den inte helt ovanliga uppfattningen och visa att det inte är något man behöver skämmas för eller viska om. 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.