Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Apoteksgruppen lyfter fram medarbetarna i nya kampanjen

Publicerad: 30 september 2021, 08:18

Med kampanjen ”Enade mot cancer” vill Apoteksgruppen visa hur varje enskild individs insats gör skillnad.


Ämnen i artikeln:

Apoteksgruppen

Varje år säljer Apoteksgruppen rosa band och blå mustascher där varje krona går direkt till Bröstcancerförbundet och Prostatacancerförbundet. Genom årets kampanj vill varumärket visa att alla av oss kan göra skillnad, även genom att köpa ett band eller en mustasch eller lägga till fem kronor, så kan de samlade insatserna åstadkomma något stort. Därav kampanjens tagline: ”Tillsammans är vi Enade mot cancer”

– Det är viktigt för oss att lyfta fram våra medarbetare och deras insatser på alla vis vi kan, då de är hjärtat i vår verksamhet och gör verklig skillnad genom att engagera sig och sälja band och mustascher för förbundens räkning, säger Anna Bergstedt, marknads- och kommunikationsdirektör på Apoteksgruppen.

Apoteksgruppen är den enda apotekskedjan som är huvudpartner till båda förbunden och kampanjen ”Enade mot cancer” pågår under hela oktober och november. 

Medverkande i kampanjen är Christina Norrby, apoteksägare och farmaceut Apoteksgruppen Visborg, Gotland. Hussain Abdulwahab, apotekschef Apoteksgruppen Saltsjöbaden. Jessica Liljenberg, apotekstekniker Apoteksgruppen Skutskär. Sajjad Ahmed, apoteksägare och farmaceut Apoteksgruppen Frösunda. Yohannes Girmay, apoteksägare och farmaceut Apoteksgruppen Skurup och Zarin Syed, kundtjänst rådgivning och apotekstekniker på Apoteksgruppen.

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Apoteksgruppen

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.