Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Äppelodlare jagas av mellanhänder i Lidls höstkampanj

Publicerad: 5 september 2022, 12:14

Äppelodlare jagas av mellanhänder i Lidls nya reklamfilm.

Tillsammans med byråpartnern Garbergs har Lidl tagit fram en kampanj med budskapet att sortimentet av färska frukter och grönsaker inte har några onödiga mellanhänder. Förutom reklamfilmen om en jagad äppelodlare är mobilspel en ny del av mediemixen i höst.


Ämnen i artikeln:

LidlReklamKampanjNyheter

Till tonerna av ”Sån är Lidl” ses en äppelodlare använda parkour för att unika mellanhänderna i Lidls nya reklamfilm.

– Vi fortsätter att fylla varumärket med energi och underhållning. Den här gången vill vi uppmärksamma vårt arbete för att leverera färska frukter och grönsaker varje dag. Genom att välja bort onödiga mellanhänder kan vi erbjuda högsta kvalitet till bästa pris, säger Fredrik Marmbrandt, marknadschef Lidl.

Kampanjen ”Inga onödiga mellanhänder” är den tredje som Lidl och Garbergs gör tillsammans under konceptet ”Blågul matglädje till röda priser”. Den nya kommunikationen har nått fram och Lidl har ökat sin kundstock med rekordfart.

– Det ser onekligen bra ut för oss just nu, vi tar kunder från alla konkurrerande aktörer och kampanjmätningarna visar väldigt starka siffror, berättar Fredrik Marmbrandt.

Vid sidan om filmen kommer ett mobilspel vara en del av Lidls mediemix i höst. Spelet är framtaget tillsammans med spelplattformen Flarie och ger kunderna möjlighet att vinna presentkort hos Lidl.

– Valet har gjort det mer utmanande att kommunicera utomhus den här perioden, därför har vi valt att fokusera och utveckla vår kommunikation i andra kanaler, berättar Mehrnaz Bejne, vd Garbergs.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se

Ämnen i artikeln:

LidlReklamKampanjNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.